هدف از بازاریابی چیست؟

سایت تخصصی و آموزشی تبلیغات ، برندینگ ، بازاریابی

پنجشنبه ۱۶ فروردین ۰۳

هدف از بازاریابی چیست؟

۲۲ بازديد

هدف نهایی همه روش‌‌های بازاریابی فروش بیشتر است اما چطور؟ برای آنکه به این هدف برسید باید اهداف دیگری را دنبال کنید، ما به آنها اهداف بازاریابی‌ می‌گوییم. این اهداف عبارتند از:
جلب توجه بازار هدف: این کار امکان پذیر نیست، مگر آنکه محصول شما مزیتی ویژه داشته باشد، مثلا نوآورانه باشد، قیمتی استثنایی داشته باشد و ...
آسان کردن فرایند خرید: هیچ کسی دوست ندارد که برای خرید یک محصول دردسر زیادی بکشد یا وقتی را تلف کند. امروزه خریدها بیشتر اینترنتی شده‌اند و مشتری‌‌ها حوصله اینکه شماره ملی خود و خانواده خود را وارد کنند را ندارند. تا جای امکان فرایند خرید را ساده کنید و از حاشیه‌سازی بپرهیزید.
جذب مشتری با کمترین هزینه: فرایند جذب مشتری چندان ساده نیست و مراحل خاص خود را دارد. در مقاله قیف فروش این فرایند به صورت مفصل توضیح داده شده اما در اینجا هم مروری خلاصه‌وار بر آن داریم.
قیف فروش به فرایند شناسایی مشتری، علاقمند کردن آن به محصول، دادن آگاهی، شناسایی مشتری بالقوه، دادن پیشنهاد ویژه و فروش محصول گفته‌ می‌شود. اینکه یک مشتری را از بین هزاران نفر پیدا کنید و او را مجاب به خرید کنید، خودش هنر بزرگی است که کار هر کسی نیست!
 

چگونه در بازاریابی موفق باشیم؟

اگر‌ می‌خواهید برای محصولاتتان بازاریابی کنید، سعی کنید یک مشاور خوب باشید تا یک فروشنده حرفه‌ای! مشتری وقتی احساس کند که واقعا دارید تلاش‌ می‌کنید تا محصولی به او پیشنهاد دهید که به معنای واقعی نیازش را برآورده سازد، بی شک به شما اعتماد خواهد کرد و از شما خرید خواهد کرد.
این موضوع در صورتی عملی‌ می‌شود که سعی کنید نیاز مشتری را بفهمید و محصولی مناسب با نیازش پیشنهاد دهید. در غیر این صورت مشتری احساس خواهد کرد شما کالایی بی‌مصرف به او فروخته‌اید و تنها در پی سود خود بوده‌اید. بی‌شک برای بار دوم از شما خرید نخواهد کرد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.