برای موفقیت در کسب و کار محدودیت‌ها چکار کنیم؟

سایت تخصصی و آموزشی تبلیغات ، برندینگ ، بازاریابی

پنجشنبه ۱۶ فروردین ۰۳

برای موفقیت در کسب و کار محدودیت‌ها چکار کنیم؟

۱۴ بازديد


برای موفقیت در کسب و کار محدودیت‌ها را از بین ببرید

ریچارد برانسون می‌گوید:

بسیاری از مردم در زندگی برتری خاصی ندارند؛ زیرا از برداشتن قدم‌های لازم برای رسیدن به رویاهای خود می‌ترسند. برخی ترس را به عنوان محافظی در برابر شکست نشان می‌دهند. برخی هم حتی تلاش نمی‌کنند، با این باور که محدودیت‌ها آن‌ها را محدود می‌کند و بسیاری از افراد در این وضعیت گرفتار می‌شوند.

خودتان را به فکر کردن درون جعبه محدود نکنید و اجازه ندهید ترس مانع شما شود. امروزه مردم (مشتریان) بیش از حد معمول انتظار دارند. پس شما باید برای جلب توجه و ایجاد روابط قوی با بازارِ هدفتان عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته باشید. چه محصول می‌فروشید و چه خدمات، باید نهایت تجربه خودتان را ارائه دهید.

خدمت‌رسانی به مشتری

ارائه خدمات باکیفیت به مشتریان، همیشه یکی از مزیت‌های رقابتی حیاتی برای هر کسب و کاری بوده و خواهد بود. برآورده کردن نیازهای مشتری به شما کمک می‌کند تا یک  برند شخصی بسیار قوی و به یاد ماندنی بسازید. پاسخگو باشید، گوش دهید و مشاهده کنید، آنگاه می‌توانید ارزش ایجاد کنید. از اشتباهاتی که رخ می‌دهد، درس بگیرید.

بیل گیتس می‌گوید:

ناراضی‌ترین مشتریان شما بزرگ‌ترین منبع یادگیری شما هستند.

برای موفقیت کسب و کار ایده ارائه دهید

علاوه بر خدمات، در نهایت نبوغ، اصالت و آینده‌نگری برند شما را هدایت می‌کند. داشتن آرمان بخشی از فرآیند خلاقیت است. همانطور که استیو جابز گفته است:

من می‌خواهم صدایی را در جهان ایجاد کنم.

باید همیشه نوآوری داشته باشید و ایده‌های خلاقانه ارائه دهید؛ به خصوص در فضای بازار رقابتی. امروز هم که همه کسب و کارها یک جورایی رقیب دارند و هیچ شغلی بدون رقیب نیست. بنابراین برای موفقیت در این فضا باید ارزش خاصی برای ارائه داشته باشید.

سعی کنید عملکرد پایداری داشته باشید. توسعه کسب و کار و کارآفرینی باید از روی عشق باشد و هر عشق بزرگی برای به دست آوردن رویای شما به اشتیاق و پشتکار نیاز دارد. اگرچه ممکن است شکست‌هایی را هم تجربه کنید، اما موفقیت و پیروزی را نیز خواهید یافت.

ممکن است با شکست‌های زیادی روبه‌رو شوید، اما مهم این است که نباید از درون شکست بخورید. در واقع ممکن است لازم باشد تا با شکست‌ها روبه‌رو شوید تا بدانید که چه کسی هستید؟ در حال حاضر چه جایگاهی دارید و می‌خواهید به چه جایگاهی برسید؟


متعهد باشید

 

داشتن تعهد می‌تواند انگیزه‌ای برای پیگیری و رسیدن به موفقیت باشد. مثلا می‌توانید فهرستی شامل هدف، میزان تعهد شما به آن هدف و هر آنچه می‌خواهید برای رسیدن به هدف انجام دهید، تهیه کنید. تمرکز داشتن روی این برنامه خیلی مهم است و کمک می‌کند که حداقل ۱۵ دقیقه در روز را برای فکر کردن به برنامه خود و تلاش برای رسیدن به آن صرف کنید. علاوه بر این هدف شما در ذهنتان تازه می‌ماند و این امکان را به شما می‌دهد تا تمرکز بر هدف را ادامه دهید.

اما وقتی می‌خواهید هدف و تعهدی تعیین کنید، فراموش نکنید که انتظارات واقع بینانه‌ای از خودتان داشته باشید. اگر می‌بینید که تعهد شما پس از مدت زمان مشخصی نتیجه نمی‌دهد، باید هدف خود را به صورت واقع‌بینانه تنظیم کنید و در هر مرحله تجدید نظر کنید.

گاهی اوقات می‌توانید از یک دوست یا اعضای خانواده کمک بخواهید تا بهتر بتوانید به تعهدات خود پایبند باشید. وجود کسی که شما را در قبال کاستی‌ها مسئول بداند و در عوض موفقیت‌هایتان را ستایش کند، می‌تواند به شما کمک کند تا به هدف خود متعهد بمانید.

از سفر زندگی درس بگیرید

یاد بگیرید که به جای تمرکز دقیق بر نتایج و دستاوردها، به گام‌های کوچک مورد نیاز برای رسیدن به موفقیت توجه کنید. اگر به خودتان اجازه دهید از پیروزی‌های کوچک در طول سفر لذت ببرید، رسیدن به هدف به یک ماجراجویی جدید تبدیل می‌شود و حتی خود مسیر لذت‌بخش‌تر از نقطه رسیدن به هدف است.

در این صورت احتمال اینکه در مسیر باقی بمانید و جا نزنید بیشتر خواهد بود. با انجام این کار، چیزهای جدید و هیجان‌انگیزی در طول مسیر یاد می‌گیرید که می‌تواند به رشد فردی شما هم کمک کند.

 

در طول مسیر رسیدن به هدف‌ها لذت ببرید

اگر سفر رسیدن به اهدافتان بیش از حد خسته کننده شود، شاید رسیدن به موفقیت سخت‌تر شود. اما از طرفی می‌توان مسیر یادگیری را سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز کرد. بنابراین مهم است که اهداف خود را مرحله به مرحله ارتقا دهید و در ابتدا اهدافی سبک و سرگرم‌کننده انتخاب کنید. در این صورت از نظر احساسی یک تجربه مثبت خواهید داشت و بدون از دست دادن چشم‌انداز به حرکت رو به جلو ادامه می‌دهید.

برای موفقیت در کسب و کار و زندگی، مثبت فکر کنید

 

ایجاد یک ذهنیت مثبت، راه رسیدن به موفقیت را خیلی ساده‌تر و سریع‌تر می‌کند. همه چیز در مورد اعتماد داشتن به خودتان و توانایی‌های شما است. اینکه مطمئن باشید موفق می‌شوید. افکار منفی را با افکار مثبت جایگزین کنید تا بدون توجه به چالش‌هایی که پیش رو دارید، به خودتان انگیزه دهید و به تلاش‌هایتان ادامه دهید.

کافی است به وقتی که نوزادان شروع به غلت زدن و سپس راه رفتن می‌کنند، توجه کنید. تنها کاری که انجام می‌دهند این است که سعی خودشان را می‌کنند و از امتحان کردن دست برنمی‌دارند. اصلا به این فکر نمی‌کنند که نکند بیفتم یا دست و پایم زخمی شود.

آنقدر تلاش می‌کنند، دوباره از جایشان برمی‌خیزند و به راه خود ادامه می‌دهند تا زمانی که یک روز بتوانند به راحتی حرکت کنند و حتی بدوند. شما هم احتمالا در مسیر موفقیت خود چیزهای جدیدی یاد می‌گیرید و متفاوت از قبل فکر می‌کنید؛ حتی اگر گاهی شکست بخورید. اهداف شما یک شبه محقق نمی‌شوند. برای اینکه به آن‌ها دست پیدا کنید به تمرین و ممارست نیاز دارید و مهم‌تر از همه اینکه در طول کل این روند مثبت فکر کنید.

دیدگاه خود را تغییر دهید

گاهی اوقات در طول سفر رسیدن به اهداف باید دیدگاهتان را تغییر دهید. در این صورت یک موقعیت چالش برانگیز را به موقعیتی بهتر تبدیل می‌کنید. وقتی روز یا هفته بدی را سپری می‌کنید، سعی کنید در حال بد باقی نمانید و آخر هفته شادی را سپری کنید تا هفته بعد را با حال خوب شروع کنید.

به خودتان فرصت و زمان بدهید تا فقط با تفکر و بیان مثبت به موقعیت خود فکر کنید و ببینید که روز یا هفته شما چقدر تغییر می‌کند. انجام این کار برای مدت طولانی می تواند کل زندگی شما را تغییر دهد. تاثیر تفکر و بیان در نتایج زندگی، یک اصل اثبات شده است.

با خودتان صادق باشید تا موفقیت در کسب و کار را تجربه کنید

اگر متوجه ‌شدید که در مسیر رسیدن به هدفتان متوقف شده‌اید، ممکن است لازم باشد تا بیشتر با خودتان صادق باشید. پس از اینکه به صلح درونی رسیدید، سعی کنید راه حلی پیدا کنید و خودتان را به سمت موفقیت سوق دهید. خود را به چالش بکشید و از منطقه امن خود خارج شوید. تجربه نشان داده است که صحبت با منِ درونی و پیروی از احساسات برای رسیدن به موفقیت خیلی عالی است.

عوامل حواس‌پرتی را از خود دور کنید

 

فهرستی از چیزهایی که وقت شما را می‌گیرد یا حواس شما را پرت می‌کند، تهیه کنید. مثلا تلفن همراه هوشمند حواس شما را موقع درس و کار پرت می‌کند. دیدن تلویزیون هم همینطور. افرادی هم که به شما استرس وارد می‌کنند را از زندگی خود حذف کنید.

پس موقع کار و تمرکز روی هدفتان، تلفن خود را خاموش کنید و آن را در اتاق دیگری بگذارید. تلویزیون را خاموش کنید و ریموت را در جای دورتری نسبت به میزکارتان قرار دهید. سعی کنید فقط با افرادی که تاثیر مثبتی بر زندگی شما می‌گذارند در تماس باشید. اکنون بهترین زمان برای شروع تغییر عادات است تا بتوانید بدون حواس پرتی روی دستیابی به موفقیت تمرکز کنید.

 

بیشتر بخوانید: کسب و کار آنلاین و مراحل مدیریت کسب و کار اینترنتی

 

برای موفقیت در کسب و کار فقط روی خودتان حساب کنید

خیلی از افراد این اشتباه را کرده‌اند و نتیجه هم نگرفته‌اند. پس شما هم این اشتباه را تکرار نکنید و سعی نکنید با کمک دیگران به موفقیت برسید. هیچ وقت نمی‌توانید در مسیر رسیدن به اهدافتان روی دیگران حساب کنید. همانطور که بهترین دوست شما نمی‌تواند جای شما در کلاس شرکت کند، مادر، پدر یا دوستتان هم نمی‌تواند برایتان ترفیع بگیرد یا برای پیشرفت شغلی به شما کمک کند.

حتی کسی نمی‌تواند در کاهش وزن به شما کمک کند و همه چیز به خودتان بستگی دارد. البته شاید بقیه افراد نکات یا پیشنهاداتی به شما ارائه دهند، اما به هر حال خودتان باید به تنهایی برای موفقیت شخصی خود تلاش کنید.

البته تکیه کردن به دیگران برای حمایت عاطفی می‌تواند مفید باشد؛ اما همانطور که شما نیازهای خودتان را دارید، دوستان و خانواده شما هم نیازهای خودشان را دارند. فراموش نکنید که خود را برای رسیدن به اهدافتان مسئول بدانید و برای خوشحالی و موفقیت خودتان تلاش کنید.

به برنامه‌ریزی برای موفقیت در کسب و کار ادامه دهید

 

خیلی مهم است که در زمان کار روی اهدافتان به یک برنامه زمانبندی ثابت پایبند باشید. با توجه به تقویم شخصی خود چالش‌هایی مانند “تا پایان ماه هر روز نیم ساعت پیاده‌روی می‌کنم” یا “تا پایان سال ۲۰ میلیون تومان پس‌انداز می‌کنم” تعیین کنید. حتی اگر دقیقا به هدفتان نرسیدید، یک نقطه شروع در تقویمتان دارید و می‌توانید پیشرفت حدودی خود را بر اساس آن مشاهده کنید.

اگر برای اهداف خود برنامه‌ریزی کنید، آنها را در تقویم بنویسید و دنبال کنید، همیشه مدرکی مبنی بر پیشرفت خود خواهید داشت. داشتن چیزی ملموس انگیزه بزرگی برای ادامه کار به سمت موفقیت است.

با آرامش پیش بروید

حتما روی هدفتان تمرکز کنید، اما فراموش نکنید که داشتن وسواس اصلا خوب نیست. بیش از حد فکر نکنید و با انجام کار انگیزه درونی خود را حفظ کنید. اگر همواره بنشینید و در مورد اینکه کِی به هدفتان می‌رسید فکر کنید، ممکن است دچار فرسودگی شوید. به رشد و پیشرفت شخصی خودتان فکر کنید و صبر داشته باشید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.