نکات طلایی برای رشد یک کسب و کار موفق

سایت تخصصی و آموزشی تبلیغات ، برندینگ ، بازاریابی

پنجشنبه ۱۶ فروردین ۰۳

نکات طلایی برای رشد یک کسب و کار موفق

۱۲ بازديد

تا این بخش بیشتر در مورد موفقیت شخصی و فردی صحبت کردیم. اما احتمالا شما به دنبال موفقیت‌های شغلی و مالی هم هستید. به خصوص اگر کسب و کار خودتان را اداره می‌کنید و کارآفرین هستید. در ادامه نکات مهمی در مورد موفقیت در کسب و کار آورده‌ایم. با من همراه باشید.

۱. سازماندهی را جدی بگیرید

 

یکی از اصول اولیه موفقیت در کسب و کار این است که بتوانید سازماندهی کنید. سازماندهیِ وظایف و کارهایی که هر روز، هر هفته و هر ماه باید انجام دهید به شما کمک می‌کند تا بهتر به کارهایتان برسید و موارد مهم را فراموش نکنید. یک راه خوب برای سازماندهی این است که هر روز فهرستی از کارهای مهم و اولویت‌ها تهیه کنید. همانطور که هر مورد را تکمیل می‌کنید، آن را تیک بزنید.

می‌توانید این لیست را برای کارهای هفتگی و ماهانه هم تهیه کنید. این کار شما را مطمئن می‌کند که هیچ چیز را فراموش نمی‌کنید و تمام وظایفی را که برای بقای کسب و کارتان ضروری هستند، انجام می‌دهید.

۲. سوابق را نگه دارید

همه کسب و کارهای موفق سوابق دقیق را حفظ می‌کنند. با انجام این کار می‌دانید که کسب‌ و کار از نظر مالی در چه جایگاهی قرار دارد و با چه چالش‌هایی مواجه خواهید شد. دانستن این موضوع به شما زمان می‌دهد تا استراتژی‌هایی برای غلبه بر آن چالش‌ها ایجاد کنید.

۳. رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید

رقابت سالم همیشه بهترین نتایج را به همراه دارد. هیچ وقت در مسیر موفقیت از مطالعه و یادگیری بیشتر رقبای خود نترسید؛ بلکه همواره آن‌ها را رصد کنید و زیر نظر داشته باشید. چون ممکن است آنها کار خاصی را به درستی انجام دهند و شما بتوانید از استراتژی‌ها و روش‌های موفق آن‌ها در کسب و کار خودتان استفاده کنید. برای بررسی عملکرد رقبا می‌توانید از ابزاری مثل گوگل آنالیتیکس استفاده کنید. در مقاله گوگل آنالیتیکس کار با این ابزار را آموزش داده‌ایم.


۴. خطرات و پاداش ها را درک کنید

وجود ریسک‌های حساب شده برای کمک به رشد کسب و کار شما و رسیدن به موفقیت ضروری است. یک سوال خوب برای پرسیدن وجود دارد و آن هم این است: “معایب آن کار چیست؟” اگر بتوانید به این سوال پاسخ دهید، می‌دانید بدترین اتفاقی که ممکن است رخ دهد چیست. این دانش به شما کمک می‌کند تا انواع ریسک‌های ممکن را بپذیرید و در نهایت این کار باعث می‌شود پاداش‌های فوق‌العاده‌ای دریافت کنید.

۵. خلاق باشید

 

همیشه به دنبال راه‌هایی برای بهبود کسب و کار خود و متمایز کردن آن از رقبا باشید. این را در نظر بگیرید که همه چیز را نمی‌دانید و باید پذیرای ایده‌های جدید و رویکردهای متفاوت برای کسب‌وکارتان باشید.

۶. متمرکز بمانید

یک ضرب‌المثل قدیمی در زبان انگلیسی وجود دارد که می‌گوید: “رُم یک روزه ساخته نشده است”. این ضرب‌المثل مصداق واقعی داشتن صبر و متمرکز ماندن روی هدف است. در واقع فقط به این دلیل که یک کسب و کار را شروع می‌کنید، به این معنی نیست که باید بلافاصله کسب درآمد کنید.

فراموش نکنید زمان می برد تا به مردم بفهمانید شما چه کسی هستید، هدف برندتان چیست؟ و چه محصول و خدمات ارائه می‌دهید؟ پس روی دستیابی به اهداف کوتاه مدت خود تمرکز کنید و کم کم اهداف بلندمدتتان را تیک بزنید.

 

۷. برای فداکاری آماده باشید

راه اندازی و شروع یک کسب و کار کار سختی است، اما سختی‌های آن تازه بعد از شروع کار آغاز می‌شود. اینکه موفقیت‌هایتان را تکرار کنید، وقت کافی بگذارید، همیشه رو به جلو حرکت کنید و ایده‌های جدیدی داشته باشید. بزرگ‌ترین برندهایی که امروز می‌بینید، یک شبه به وجود نیامده‌اند و هیچ فرد موفقی با خوردن و خوابیدن یا عملکرد متوسط به موفقیت‌های بزرگ نرسیده است. برای هر کار بزرگ و تاثیرگذاری نیاز به فداکاری دارید.

ممکن است لازم باشد از استراحت خودتان بزنید، وقت کمتری با خانواده بگذرانید یا کارهایی که قبلا انجام می‌دادید و سود خاصی برایتان نداشتند را ترک کنید. به هر حال موفقیت‌های بزرگ هزینه دارند و باید بهایی برای رسیدن به آن‌ها پرداخت شود.

۸. ارائه خدمات عالی

 

اگر دقت کنید بزرگ‌ترین کمپانی‌های موفق دنیا و افرادی که خیلی زود به ثروت‌های کلان میلیارد دلاری رسیدند، خدمت‌رسانی به مردم را در اولویت کارشان قرار دادند. افرادی مثل بیل گیتس، مارک زاکربرگ یا ایلان ماسک که هر روز تلاش می‌کردند خدمات و محصولات جدید و بهتری ارائه دهند.

اما متاسفانه بسیاری از مشاغل موفق فراموش می‌کنند که ارائه خدمات عالی به مشتریان چقدر مهم است. مسلما هر چقدر خدمات بهتری به مشتریان خود ارائه دهید، آنها برای برگشتن به سمت شما و استفاده از محصول و خدماتتان رغبت بیشتری خواهند داشت. مشتری‌مداری، کیفیت محصول و خدمات و بهبود ارزش پیشنهادی اهمیت زیادی دارد و باعث می‌شود مشتریان به جای رفتن به سمت رقیب، به سراغ شما بیایند.

۹. ثابت قدم باشید

ثبات یک جزء کلیدی برای کسب درآمد است؛ و شما باید همواره کارهایی را که برای موفقیت لازم است انجام دهید. در واقع ایجاد عادات مثبت بلندمدت باعث می‌شود که به کارهای درست عادت کنید و دیگر سختی برای شما معنایی نداشته باشد. مثلا اگر هر روز ساعت ۶ صبح بیدار شوید، بعد از ۲۱ روز خود به خود ساعت ۶ صبح بیدار می‌شوید و بعد از این ساعت خوابتان نمی‌برد. داشتن عادت‌های مثبت به موفقیت‌های پی در پی منجر می‌شود.

چگونه در کسب و کار خود موفق باشیم ؟ روش‌های تبدیل شدن به یک کارآفرین نمونه

موفق بودن در زندگی شخصی تفاوت‌های زیادی با موفقیت در کسب و کار دارد. حتی گاهی اوقات افراد کارمندان خوبی هستند، اما نمی‌توانند یک کسب کار موفق راه اندازی کنند یا کارآفرین خوبی باشند. در ادامه انواع ترفندهای موفقیت در کسب و کار را با هم مرور می‌کنیم. رازهایی که شاید تا به حال نمی‌دانستید.

۱. پایداری به خرج دهید

پایداری همان داشتن پشتکار است. نگرشی که باید از یک کارآفرین انتظار داشت. وقتی همه به شما می‌گویند که باید تسلیم شوید، پایداری توانایی ادامه کار به شما می‌بخشد. یک کلام! اگر می‌خواهید یک کارآفرین موفق باشید، باید سخت‌گیر باشید و محکم سر قول‌هایی که به خودتان داده‌اید بمانید.

در دنیای کارآفرینی بدون سخت کوشی و پشتکار به جایی نخواهید رسید.

۲. برای موفقیت در کسب و کار خود را به چالش بکشید

 

اگر می‌خواهید یک کارآفرین موفق باشید، باید خودتان را به چالش بکشید. قرار نیست هیچ کس دیگری شما را تحت فشار بگذارد، بنابراین انجام این کار به عهده خود شما است. خودتان چالش را مشخص کنید و برای حل آن تلاش کنید. چالش‌ها باعث می‌شود کارآفرینان زرنگ و آماده به رزم بمانند. اگر دائما به دنبال یک چالش و حل آن باشید، همیشه برای اتفاقات غیرمنتظره‌ای که پیش روی شما است، آماده خواهید بود.

ممکن است به عنوان یک کارآفرین با چالش‌های متنوعی روبه‌رو شوید. مثلا:

فرض کنید شما به باشگاه می‌روید تا عضلات بالاتنه خود را تقویت کنید. در ابتدا با وزنه‌های یک کیلویی و سپس دو کیلویی تمرین می‌کنید. اوایل حرکات ورزشی مثل پرس سینه دمبل یا جلو بازو برای شما سنگین است. اما همانطور که کار می‌کنید و قوی‌تر می‌شوید، حرکات هم برایتان ساده‌تر می‌شود. کم کم هالتر برمی‌دارید و پرس سرشانه خوابیده یا ایستاده می‌زنید.

اگر حرکات کمی برایتان سنگین باشد، تمرینات را متوقف می‌کنید؟ مسلما نه! جذابیت کار به همین حرکات سنگین و چالشی است. بعدا نوبت به وزنه‌های ۳ کیلویی و هالتر ۱۰ کیلویی می‌رسد. وقتی با این وزنه‌های سنگین‌تر کار می‌کنید، زدن حرکت با وزنه یک کیلویی خنده‌دار به نظر می‌رسد.

همانطور که خودتان را با حرکات و تجربیات جدید و مشکل به چالش می‌کشید، کارهای قبلی به نظرتان ساده می‌رسد. به عنوان یک کارآفرین همیشه باید به دنبال چالش باشید تا پیشرفت کنید.

۳. به کارتان علاقه داشته باشید

داشتن علاقه و اشتیاق برای انجام کار، یکی از اصول موفقیت در کسب و کار است. اگر به این فکر می‌کنید که سال‌های جوانی عمرتان را به کار کردن بپردازید و بقیه عمرتان را استراحت کنید و خوش بگذرانید، باید بگوئیم که اصلا راز خوشبختی را نفهمیده‌اید. بزرگ‌ترین کارآفرینان و افراد موفق در دنیا عاشق کارشان هستند و هیچ وقت به زور و با امید به بازنشستگی در آینده کار نکرده‌اند.

جالب است بدانید که ایلان ماسک با ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه و چندین شرکت مهم صنعتی و الکترونیکی، در یک کانکس ۳۰ متری در نزدیکی شرکت فضایی خودش یعنی spaceX واقع در تگزاس زندگی می‌کند. چون رشد و پیشرفت کسب و کار مهم‌ترین موضوع برای دومین فرد ثروتمند جهان است.

پس اگر واقعا به کاری که انجام می‌دهید، علاقه ندارید، آن را رها کنید. به همین سادگی! و کاری را شروع کنید که بزرگ‌ترین لذت را برای شما دارد و به نوعی تفریح محسوب می‌شود. چون هر کاری که انجام دهید، چه کارآفرین باشید و حتی کارمند، ساعت‌های زیادی را صرف کار کردن می‌کنید و باید با علاقه این کار را انجام دهید.

اگر نسبت به کاری که انجام می‌دهید اشتیاق ندارید، دچار استرس و خستگی می‌شوید و ممکن است انگیزه‌ای برای ادامه کار نداشته باشید.

حتما تا به حال کارآفرینانی را دیده‌اید که به نظر می‌رسد هرگز خسته نمی‌شوند؟ افرادی که وقتی در مورد کاری که انجام می‌دهند صحبت می‌کنند، چشمانشان می‌درخشد! این همان اشتیاقی است که از آن صحبت می‌کنیم.

اگر به کاری که انجام می‌دهید علاقه دارید، تبدیل شدن به یک کارآفرین کمی آسان‌تر می‌شود.

۴. ریسک کردن، یکی از عوامل موفقیت کسب و کار

 

انسان‌های معمولی یا افرادی که همیشه روی یک خط صاف و بی هیجان حرکت می‌کنند، عموما ریسک گریز هستند؛ اما بخش مهمی از کارآفرین بودن، شناخت و انجام خطراتی است که باید برای پیشرفت انجام دهید. کارآفرینان موفق همیشه ریسک می‌کنند و این بخشی از کار آن‌ها است.

همچنین این افراد می‌دانند که باید چه ریسک‌هایی را متحمل شوند و کدام یک را نه! باید بدانید که چه ریسک‌هایی به سود کسب و کار شما است و آن‌ها را بپذیرید.

درست است که ریسک کردن به نظر خطرناک می‌رسد، اما فرصت‌هایی که ریسک‌ها در اختیار شما قرار می‌دهند، معمولا بیشتر از خطرات احتمالی آنها است. باید یاد بگیرید و تشخیص دهید که کدام ریسک‌ها ارزش پذیرش دارند و در این صورت کارآفرین موفق‌تری خواهید شد.

۵. اعتماد به نفس، یک راه مهم موفقیت در کسب و کار

اگر خودت، خودت را باور نکنی، انتظار داری بقیه تو را باور کنند؟ همه چیز به درون تو و ذهنیتی که از خودت داری برمی‌گردد. آن وقت است که بقیه هم ذهنیت خودت را در مورد تو خواهند داشت.

یک کارآفرین موفق یاد می‌گیرد که به شهود درونی خود گوش دهد و در زمان تصمیم‌گیری به ذهن و خرد خودش تکیه کند. در واقع اعتماد به نفس شما ناشی از توانایی شما برای اعتماد و باور به خودتان است. و چه بخواهید و چه نه، مردم بیشتر از رهبران با اعتماد به نفس بالا حرف شنوی دارند، از آن‌ها پیروی می‌کنند و به آنها اعتماد می‌کنند.

در عین حال که باید اعتماد به نفس داشته باشید، باید مهارت‌هایتان را هم قبول کنید و مطمئن باشید که توانایی انجام خیلی از کارها را دارید. کارهایی که خیلی از همسن و سالانتان قادر به انجام آن‌ها نیستند. کافی است کمی حس عدم اطمینان داشته باشید، آن وقت می‌بینید که چقدر همه چیز بد پیش می‌رود. همیشه علم و تخصصی که دارید را به خودتان یادآوری کنید.

یکی دیگر از مواردی که نباید فراموش کنید این است که هر زمان نیاز داشتید، درخواست کمک کنید. غرور بیجا را کنار بگذارید و از مراجعه پیش یک مشاور یا مربی نترسید. اما در عین حال یاد بگیرید که بدون توجه به نظر منفی دیگران و قضاوت‌هایی که انجام می‌دهند کارتان را انجام دهید و به خود اعتماد کنید.

 

 

۶. ترس همه چیز را خراب می‌کند

حتما این جمله معروف از امام علی (ع) را شنیده‌اید که:

ترس برادر مرگ است!

واقعیت این است که ترس همه نقشه‌های شما را خراب می‌کند و شما را از عمل بازمی‌دارد. هیچ کارآفرین ترسویی وجود ندارد و هیچ انسان ترسویی هم کارآفرین نمی‌شود. کارآفرینان باید هر زمان که فرصتی را دیدند یا اشتباهی را تشخیص دادند دوباره به حرکت ادامه دهند و به سرعت وارد عمل شوند.

هیچ انسانی با ترس‌هایی که بر دوش می‌کشد، موفق نخواهد شد.

اگر به عنوان یک کارآفرین اجازه دهید ترس راهنمای شما باشد، نمی‌توانید به شهود ذهنی و قلبی خود گوش دهید، از ریسک کردن می‌ترسید و خیلی راحت تحت تاثیر احساسات منفی و ضعیفتان قرار می‌گیرید. اگر بتوانید روش‌هایی برای کاهش و مدیریت ترس پیدا کنید، حتما کارآفرین موفق‌تری خواهید بود.

به خاطر داشته باشید که ترس دقیقا به دیدگاه شما ارتباط دارد. جالب است بدانید که مطالعات نشان داده‌اند هر چه بیشتر در مورد اخبار ترسناک و جنایت‌های واقعی بخوانید، بیشتر از وقوع جنایت می‌ترسید. و اگر همیشه این اخبار را دنبال کنید و در حال و هوای این خبرها باشید، احتمال اینکه در زندگی خودتان هم چنین اتفاقی بیفتد بیشتر خواهد بود.

اما کارآفرینان موفق می‌دانند از چه روش‌هایی ترس‌ خود را مدیریت کنند. یکی از تمرین‌های خوب برای مدیریت ترس، انجام تمرینات اعتمادسازی است. اینکه شب‌ها چند دقیقه‌ای به تصمیماتی که در همان روز گرفته‌اید فکر کنید و نتایج موفقیت‌آمیز تصمیماتتان را یادآوری کنید.

فکر کردن هر روزه در مورد تصمیمات خوبی که گرفته‌اید و این تصمیمات به نفع شما، دیگران یا کسب و کارتان بوده است، به شما کمک می‌کند تا به سرعت اعتماد به نفس خود را بالا ببرید و ترس‌هایتان را هم کم کنید.

۷. برای موفقیت در کسب و کار اهداف خود را تجسم کنید

 

آیا می‌دانید موفق‌ترین افرادی که در تاریخ می‌شناسیم، دانشمندان و خیلی از ورزشکاران المپیک از تجسم کردن نتایج فوق‌العاده‌ای گرفته‌اند؟ مثلا مایکل فلپس که شناگر افسانه‌ای و پر مدال‌ترین ورزشکار المپیکی در تمامی دوران‌ها است، ساعت‌ها به تجسم شنا در استخر و شکستن دکوردها و ثبت ثانیه‌ها پرداخته است. البته این کار را در کنار تمرینات فیزیکی و واقعی انجام می‌داده است.

او که کودکی سختی را گذرانده است و پدر و مادرش در نه سالگیِ وی از هم جدا شده‌اند، تبدیل به رکورددار مدال طلا در المپیک شده است. هیچ کس در تاریخ به اندازه مایکل مدال نگرفته است و تجسم‌های ذهنی دقیقی را که او انجام می‌داده است، تجربه نکرده است. می‌توان این موفقیت افسانه‌ای را به تجسم‌های استثنایی او ارتباط داد.

اما وقتی به کارآفرینان توصیه می‌کنیم که اهداف خود را تجسم کنند، هیچ تلاشی در این باره نمی‌کنند. کافی است چشمان خود را ببندند و رسیدن به هدف را مقابل خود ببینند. تجسم کردن باید کاملا واقعی و ملموس باشد. آنقدر جزئیات را دقیق در ذهنتان تعریف کنید تا کاملا آن را باور کنید. صدای دستانی که شما را تشویق می‌کنند بشنوید و بوی ادکلن محبوبی که برای جشن موفقیتتان زده‌اید را استشمام کنید.

مثلا شما کدام یک از این اهداف را بهتر می‌توانید تجسم کنید؟

  1. من می‌خواهم یک کارآفرین موفق شوم.
  2. من می‌خواهم با راه‌اندازی یک کسب و کار آنلاین در حوزه پوشاک، به یکی از بزرگ‌ترین کارآفرینان کسب و کارهای اینترنتی تبدیل شوم.

دومی، درسته؟

زمانی که بتوانید هدف خود را به وضوح بیان و سپس تجسم کنید، دست‌یافتنی‌تر می‌شود. اما اگر مطمئن نیستید که چگونه این کار را شروع کنید، می‌توانید راه‌های مختلفی را امتحان کنید. مثلا اول در مورد هدفتان چند خط بنویسید یا حتی آن را نقاشی کنید. برای تجسم کردن لزوما نیازی به خوابیدن و بستن چشم‌هایتان ندارید.

همین که چند خط در مورد آن بنویسید، تجسم کردن هدفتان خیلی راحت‌تر می‌شود. حتی می‌توانید در مورد آن با افرادی که حرف‌هایتان را می‌فهمند و توی ذوقتان نمی‌زنند، صحبت کنید.

وقتی از یک کارآفرین در مورد اهدافش می‌پرسید، پاسخ واضح و با جزئیات به شما می‌دهد. او می‌داند که برای رسیدن به چه چیزی تلاش می‌کند.

۸. برای موفقیت در کسب و کار به شرکای خوب نیاز دارید

این مورد کاملا واضح است. هیچ کارآفرین موفقی در انزوا کار نمی‌کند و احتمالا شرکایی دارد. برای موفقیت به یک تیم پر اشتیاق و کاربلد نیاز دارد. البته منظور از شریک این نیست که تنها یک نفر را برای سرمایه‌گذاری پیدا کنید؛ بلکه باید به دنبال شرکایی باشید که شخصیت عالی داشته باشند، دوستشان داشته باشید و به آنها احترام بگذارید. در عین حال چیزی در چنته داشته باشند تا کسب و کارتان از جهاتی متحول شود.

به هر حال هر کسب و کاری به تنهایی موفق نمی‌شود و وجود یک تیم کاربلد و اساسی لازم است. شما و شرکایتان ساعت‌های طولانی با هم کار می‌کنید و تصمیمات مهمی می‌گیرید. اگر به شریک یا شرکایتان احترام نگذارید، تیم شما دوام زیادی نخواهد داشت. پس تیم خود را با افرادی پر کنید که شخصیت عالی دارند و شما را در مسیر موفقیت قرار می‌دهند.

وقتی در حال انتخاب شرکا و اعضای تیم خود هستید، به یاد داشته باشید که همیشه می‌توانید مهارت‌ها را آموزش دهید، اما نمی‌توانید شخصیت افراد را تغییر دهید.

۹. به جای صحبت کردن، عمل کنید

حتما شنیده‌اید که صحبت کردن در مورد هدف، انرژی کار را می‌گیرد و چه بسا کار موردنظر اصلا انجام نشود. پس به جای اینکه با صحبت کردن بی رویه عمل را به تاخیر بیندازید، مرد عمل باشید. فراموش نکنید که کارآفرینان موفق عمل می‌کنند.

برخی فقط درگیر برنامه‌ریزی، در نظر گرفتن شکست‌های احتمالی، بحث در مورد بودجه و صحبت در جلسات با اعضای هیئت مدیره می‌شوند و برای چشم‌اندازهای آینده و نقشه‌هایی که به رشد کسب و کارشان کمک می‌کند، کاری نمی‌کنند.

برخی هم فقط در مورد کارهایی که می‌خواهند انجام دهند، صحبت می‌کنند و دست به عمل نمی‌زنند. اگر تمام کاری که انجام می‌دهید صحبت کردن باشد، هیچ کاری انجام نمی‌دهید. بالاخره در یک نقطه باید صحبت را متوقف کنید و انجام کار را شروع کنید.

۱۰. کارآفرینان موفق برای کارهای مهم وقت می‌گذارند و برای دیدن نتایج صبور هستند

اگر فکر می‌کنید چیزی به نام موفقیت یک شبه وجود دارد، سخت در اشتباه هستید. موفقیت گاهی اوقات سرعت می‌گیرد، اما در کل به صبر و پایداری نیاز دارد. خیلی از افراد فکر می‌کنند موفقیت تصادفی یا شانسی است و شب‌بیداری‌ها یا تلاش‌های بی وقفه افراد موفق را نمی‌بینند. فقط سرمایه‌های میلیارد دلاری ایلان ماسک یا مارک زاکربرگ را می‌بینند و چیزی از سبک زندگی و تلاش بی وقفه آن‌ها نمی‌دانند.

اگر به تصاویر و مصاحبه‌هایی که با مارک زاکربرگ شده است توجه کنید، می‌بینید که این بشر سال‌ها است تنها یک تی شرت خاکستری می‌پوشد. وقتی از او می‌پرسند که چرا همیشه یک رنگ می‌پوشد، می‌گوید چرا باید وقتی را که می‌توانم صرف فکر کردن برای خدمت‌رسانی بهتر به مردم کنم، صرف انتخاب لباس برای پوشیدن کنم. برای همین در کمد لباس او تنها تی شرت‌های خاکستری وجود دارد تا وقتی برای انتخاب لباس از وی نگیرد.

بله! موفقیت حاصل تلاش بی وقفه و عشق به کار است و هیچ تصادف یا شانسی وجود ندارد. اگر باز هم فکر می‌کنید موفقیت یک شبه وجود دارد، به زندگی افراد موفق و اشخاصی که آن‌ها را به عنوان الگو انتخاب کرده‌اید، نگاهی بیندازید. همه شکست‌هایی که خورده‌اند و چیزهایی که یاد گرفته‌اند را ببینید و سپس قضاوت کنید.

کارآفرینان موفق زمان زیادی برای رسیدن به موفقیت صرف می‌کنند و بسیاری از آنها در طول مسیر با شکست مواجه می شوند. می‌دانید شرکت spaceX ماسک چندین ماهواره را با شکست به فضا پرتاب کرد تا بالاخره در این زمینه به موفقیت رسید و تصمیم به مسکونی کردن مریخ گرفت؟

به هر حال باید صبر داشته باشید و وقت کافی بگذارید. به کارتان ادامه دهید، ساعت‌ها، روزها و ماه‌ها وقت بگذارید و در نهایت نتیجه تلاش‌هایتان را خواهید گرفت. خیلی زود کارآفرین موفقی خواهید شد.

حرف آخر

موفقیت در کسب و کار داستانی تخیلی نیست. مهم است باور کنیم که همه می‌توانیم موفق شویم و برای رسیدن به آن نهایت تلاشمان را بکنیم. اگر به داستان زندگی کارآفرینان موفق نگاه کنید، می‌بینید که اغلب آن‌ها طرز فکر متفاوتی نسبت به هم صنفی‌هایشان داشته‌اند و توانسته‌اند تجربه متفاوتی را هم رقم بزنند.

دنیا پر از داستان‌های کارآفرینان و افراد موفقی است که برای رسیدن به اهدافشان تلاش کرده‌اند و امیدی به شانس و اقبال نداشته‌اند. این افراد ویژگی‌های مشترک زیادی دارند، مثل پشتکار، انضباط شخصی، شجاعت و خلاقیت. با این حال، اگر از افرادی که به عنوان کارآفرین موفق شناخته می‌شوند بپرسید که چه چیزی بیشتر از همه به آنها در این راه کمک کرده است، به احتمال زیاد هیچ یک از این موارد را نخواهند گفت! آن‌ها از اشتیاقی صحبت خواهند کرد که برای رسیدن به هدفشان داشته‌اند و تنها چیزی که به آن می‌اندیشیده‌اند، رسیدن به نقطه‌ای بوده است که هر روز بالاتر می‌رود و تلاش آن‌ها هم برای رسیدن به این هدف والا بیشتر می‌شود. در واقع رسیدن به هدف مهم نیست، لذت بردن از مسیر رسیدن به هدف، چیزهای بیشتری به شما می‌دهد.

شما چه تعریفی از موفقیت دارید؟ چه تجربه‌هایی از مسیر رسیدن به اهدافتان داشته‌اید؟ به غیر از مواردی که در این مقاله گفتیم، چه فاکتورهای مهمی برای رسیدن به موفقیت می‌شناسید؟ حتما نظراتتان را با ما در میان بگذارید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.