سه مرحله کلیدی برای تبلیغ در اینستاگرام

سایت تخصصی و آموزشی تبلیغات ، برندینگ ، بازاریابی

پنجشنبه ۱۲ مرداد ۰۲

سه مرحله کلیدی برای تبلیغ در اینستاگرام

۱۱ بازديد

خب تا این‌جا فهمیدیم که چرا و چگونه تبلیغ در اینستاگرام می‌تواند چند قدم ما را به هدف‌مان نزدیک‌تر کند. حالا زمان آن رسیده که با تبلیغات در بستر اینستاگرام بیشتر آشنا شویم و پیچ و خم‌ها و فوت کوزه‌گری در این زمینه را یاد بگیریم. برای تبلیغات در اینستاگرام، سه مرحله وجود دارد:

  1. کارهای قبل از انجام تبلیغ
  2. کارهای حین انجام تبلیغ
  3. کارهای بعد از انجام تبلیغ

مرحلۀ 1: مواردی که باید پیش از تبلیغ در اینستاگرام انجام دهید

برای اینکه تاثیر تبلیغی که در اینستاگرام انجام می‌دهید، بیشتر شود، باید قبل از تبلیغات یک سری نکات را رعایت کنید. یکی از مهم‌ترین موارد، آماده‌سازی پیج و جذاب کردن آن است. با این کار وقتی کاربری از طریق تبلیغ وارد پیج می‌شود، احتمال اینکه صفحه ما را فالوو کند، بالاتر می‌رود.

پروفایل‌تان را حرفه‌ای و جذاب بسازید

پروفایل شما اولین چیزی است که افراد از شما می‌بیند. اگر در همان 3-4 ثانیه نخست نتوانید توجهش را جلب کنید، احتمالا شما را فالو نمی‌کند. در صفحه پروفایل روی این موارد کار کنید:

  1. تصویر و اسم پروفایل مناسب

بسیاری از کاربران وقتی با دیدن تبلیغ پیج شما وارد آن می‌شوند، به عکس پروفایل پیج توجه می‌کنند. عدم استفاده از تصویر پروفایل یا استفاده از عکسی نامناسب، باعث می‌شود افراد کمتری پیج شما را فالوو کنند. اگر  می‌خواهید خودتان را برند کنید، عکسی مناسب و واضح از خودتان بگذارید؛ اگر می‌خواهید سازمان یا محصول‌تان را برند کنید، مثلا عکسی از لوگوی آن بگذارید. 

علاوه بر عکس، اسم پیج‌تان را هم باید درست انتخاب کنید به‌طوری که افراد وقتی آن را می‌بینند، کامل متوجه آن شوند و همچنین در خاطرشان بمانید.

    2. بیو حرفه‌ای و کاربردی

افراد برای اینکه شما را دنبال کنند، باید دقیقا بدانند شما هدفتان از این پیج چیست و می‌خواهید در آن چه‌کاری انجام دهید. پس خودتان و کارهای که می‌خواهید انجام دهید را در یک جمله بنویسید، تا افراد بعد از خواندن همان یک جمله تصمیم بگیرد که آیا می‎‌خواهد شما را دنبال کند یا نه؟!

مثلا اگر کارتان مشاوره کسب‌وکار است و در بیو جمله «اصغر آقا هستم؛ بچه بزرگ خونواده..سلطان غم مادر!» این توضیح برای بیو کاملا بی‌ربط به کار شماست و نمی‌تواند مخاطب را جذب کند. در این قسمت می‌توانید از دو، سه تا هشتگ تخصصی مرتبط با خودتان استفاده کنید. همچنین گاهی از ایموجی هم می‌توان استفاده کرد. 

    3. اطلاعات تماس و کانال‌های ارتباطی دیگر

یکی از روش‌های جلب اعتماد کاربران برای پیج‌های فروشگاهی، قرار دادن اطلاعات تماس در معرض دید کاربران است. تجربه نشان می‌دهد که افراد به پیج‌هایی که اطلاعات تماس دارند بیشتر اعتماد می‌کنند. همچنین با درج اطلاعات تماس، کاربران می‌توانند به راحتی سوالات و مشکلات خود را مطرح کنند و به این ترتیب تجربه خوبی از خریدشان پیدا می‌کنند و باز هم پیش شما می‌آیند.

علاوه بر آن، اگر وب‌سایت هم دارید، آن را زیر معرفی خودتان حتما اضافه کنید. مثلا دو نمونه از پروفایل‌های مناسب را با رعایت این نکات در تصویر می‌بینید:

روی پیج و پست‌‎های‌تان وقت بگذارید

یادتان است گفتیم، اگر در زمان مناسب تبلیغ نکنید، عملا پول‌تان را دور ریخته‌اید؟! 

وقتی تازه پیجی را در اینستاگرام راه انداخته‌اید و هنوز تعداد پست‌های شما کمتر از انگشتان یک دست است، اصلا تبلیغات نکنید. قبل از تبلیغ باید یک صفحه تقریبا کامل با چند پست باکیفیت، تعدادی استوری جذاب و هایلات‌های مناسب داشته باشید تا افراد وقتی وارد پیج صفحه شما شدند، یک پیج خوب و باکیفیت را ببینند. طبیعتا وقتی با یک صفحه خالی مواجه شوند، شما را فالو نمی‌کنند. 

مبحث زمان تبلیغات در اینستاگرام ابعاد دیگری هم دارد. یکی از نکات مهم در این رابطه، انجام تبلیغات متناسب با شرایط و دغدغه مردم در زمانی خاص است. مثلا این روزها که به دلیل شیوع کرونا مردم نمی‌توانند به کشورهای دیگر سفر کنند، تبلیغات در حوزه‌های گردشگری، کم اثر و بی نتیجه خواهد بود.

مرحله 2: مواردی که باید در زمان تبلیغ در اینستاگرام رعایت کنید

خب فرض می‌کنیم روی پیج‌تان کار کردید و 20-30 نت پست خوب و به‌درد بخور هم منتشر کنید. زمانی که می‌خواهید تبلیغ در اینستاگرام را شروع کنید، باید بدانید کجا تبلیغ را منتشر کنید، چگونه آن را درست کنید تا بازخورد بیشتری داشته باشد. کارهایی که در این مرحله انجام می‌دهید، موفقیت یا شکست یک تبلیغ را تعیین می‌کند. 

چرا ممکن است لازم باشد لوکیشن خود را در اینستاگرام اضافه کنید؟

تا آنجا که قبلاً گفتم، هر کس ممکن است با ضرورت اضافه کردن لوکیشن خود در اینستاگرام مواجه شود. بیایید رایج ترین شرایط را بررسی کنیم که به احتمال زیاد نیاز به تگ جغرافیایی مشخص می شود.

  • نیاز برای ایجاد لوکیشن سفارشی اینستاگرام ممکن است زمانی معلوم شود که شرکتی که فقط به صورت آفلاین (رستوران ، فروشگاه ، باشگاه بدنسازی ، آموزش زبان و غیره) فعالیت می کرد، تصمیم به حضور آنلاین هم بگیرد. اگر قصد ایجاد حساب کاربری در فیسبوک و اینستاگرام را دارد ، قطعاً باید لوکیشن خود را ایجاد و اضافه کند.
  • گاهی اوقات افراد تگ جغرافیایی وب سایت های خود را ایجاد می کنند. اساساً دسترسی مستقیم به وب سایت با کلیک روی tag غیرممکن است. با این حال ، یک تگ ممکن است علاقه را برانگیزد و افراد را وادار کند بخواهد بدانند که در وب سایت چه خبر است.
  • مورد سوم در زندگی عادی کاملاً پرطرفدار است و هیچ ارتباطی با تجارت ندارد. مردم گاهی اوقات اسامی خانه ها ، مکان های مخفی ، کارها و اتفاقات خود را اختراع می کنند و می خواهند geotags ایجاد کنند تا در اینستاگرام اضافه کنند. بله ، بیشتر آن لوکیشن های خنده دار اینستاگرام توسط این افراد ساخته شده است. اضافه كردن لوكيشن به اينستاگرام
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.