تعرفه تبلیغات در اینستاگرام چقدر است؟

سایت تخصصی و آموزشی تبلیغات ، برندینگ ، بازاریابی

پنجشنبه ۱۶ فروردین ۰۳

تعرفه تبلیغات در اینستاگرام چقدر است؟

۱۷ بازديد


هزینه تبلیغ در اینستاگرام چقدر است؟

دنبال این نگردید، که برای تبلیغ در اینستاگرام تعرفه یا هزینه مشخصی را پیدا کنید. البته این هزینه را، عواملی مانند تعداد فالوور، درصد فالوور واقعی، عمومی یا تخصصی بودن پیج، نرخ تعامل کاربران و سایر موارد، تا حدی مشخص می‌کند. برای اطلاع از هزینه تبلیغات در هر پیج، باید از طریق دایرکت اینستاگرام، پیامی برای مدیر پیج بفرستید تا جزییات تبلیغات را برایتان ارسال کند. 

به طور معمول، تعرفه تبلیغات در اینستاگرام برای پیج‌هایی که اکثر فالوورهایشان فیک هستند از زیر 50 هزار تومان شروع می‌شود. برای تبلیغ در پیج‌های خوب، باید سرکیسه را شل کنید و از چند صد هزار تا چند ده میلیون تومان هزینه کرد. راستی اینستاگرام خودش هم سیستم تبلیغات اسپانسری یا پروموت دارد؛ البته در ایران زیاد مناسب نیست؛ چون اطلاعات زیادی نمی‌توانداز کاربران بگیرد. 

شاید تصور کنید که مهم ترین فاکتور برای تبلیغات داشتن بودجه است؛ در حالیکه با 50 هزار تومان هم می‌توانید انجامش دهید. مهم‌تر از آن، نیاز است قدم‌هایی که در این سه مرحله گفته‌ایم را انجام دهید. 

تعرفه تبلیغات اینفلوئنسرها در اینستاگرام

در اینستاگرام تعیین تعرفه ثابت کار دشواری است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. مثلا طبق نوشته سایت بافر تبلیغ با اینفلوئنسرها به ازای هر 1000 فالووری که آنها دارند تقریبا معادل 10 دلار است. یعنی اگر با اینفلوئنسری همکاری می‌کنیم که 100.000 فالوور دارد باید معادل 1000 دلار هزینه کنیم. اما نوع دیگری از محاسبه قیمت که با ملاک‌های جدید سازگارتر است محاسبه بدون توجه به تعداد فالوور و با در نظر گرفتن میزان مشارکت یا اینگیجمنت است. چرا که بسیاری از فالوورها در صفحات مختلف غیرفعال هستند و تاثیری در بازدهی تبلیغ ندارند. اما با محاسبه کردن قیمت بر اساس مشارکت می‌توانیم قیمتی متناسب با اثرگذاری تبلیغ به دست بیاوریم. در این فرمول تقریبا به ازای هر 1000 اینگیجمنت 250 تا 750 دلار هزینه می‌شود. این رنج قیمت یعنی عدد ثابتی وجود ندارد و در هر صفحه‌ای قیمت‌گذاری توسط صاحب صفحه انجام می‌شود و به توافق او با برند بستگی دارد. حالا اگر این تبلیغ در استوری انجام شود، به دلیل موقت بودن پست و ماندگاری بیست و چهار ساعته آن، قیمت کمی پایین‌تر خواهد بود.

همانطور که می‌توانید تصور کنید، تبدیل کردن این قیمت‌ها به تومان برای ارزیابی قیمت تبلیغات در ایران معقول به نظر نمی‌رسد. اما در ایران چطور می‌شود برای تبلیغات قیمت تعیین کرد؟ آنچه روشن است این است که باید ایمپرشن و اینگیجمنت را ملاک قیمت‌گذاری قرار بدهیم. برای این کار می‌توانیم به سراغ تعدادی از اینفلوئنسرها و قیمت‌های آنها برویم تا ببینم روش مرسوم تعیین قیمت در میان اینفلوئنسرهای ایرانی چگونه است. آنچه در ادامه می‌بینید از اطلاعات قیمت پست در صفحه بیش از 100 اینفلوئنسر ایرانی استخراج شده است.

در ایران اغلب اینفلوئنسرها هنوز قیمت خود را بر اساس تعداد فالوور مشخص می‌کنند. حدود قیمت‌های مرسوم یک پست را در جدول زیر می‌بینید.


نام آیدی اینستاگرام حوزه کاری فالوور حداقل برای هر پست
محمدامین کریم پور mohamadaminkarimpor طنز پرداز 3/1 میلیون 8 میلیون تومان
محسن ایزی iz.mohsen طنز پرداز 2 میلیون 6 میلیون تومان
عرفان علیرضایی erfanalirezai طنز پرداز 2 میلیون 6 میلیون تومان
سید احمد معین picassomo ورزش 363هزاز نفر 16 میلیون تومان
صبا صفری sabaasafari سبک زندگی 237 هزار نفر 5 میلیون تومان
محمدرضا ماندنی maandani عکاسی 110 هزار نفر 2 میلیون تومان

با وجود این تعداد فالوور ملاک مناسبی برای تعیین قیمت پست و هزینه تبلیغ در اینستاگرام نیست. چرا که بسیاری از این افراد تعداد قابل توجهی فالوور غیرفعال دارند که در میزان مشارکت و دیده شدن تبلیغات موثر نیستند. بنابراین در نظر گرفتن متوسط مشارکت صفحه یا متوسط ایمپرشن می‌تواند معیار بهتری برای ارزیابی قیمت یک صفحه در اختیارمان بگذارد. بر اساس میزان ایمپرشن در حال حاضر قیمت‌ها به شدت متفاوت و سلیقه‌ای تعیین می‌شود. چرا که تاکنون تعداد فالوور ملاک تعیین قسمت قرار گرفته بود. در جدول بالا می‌توانید میزان بزرگ بودن بازه قیمت در صفحه‌های مختلف را ببینید. این قیمت‌ها با توجه به ملاک ایمپرشن مشخص نشده‌اند.

شما می توانید برای کاهش هزینه تبلیغات اینفلوئنسر مارکتینگ خود در سایت تبلیغ‌چه ثبت نام کنید و تجربه خوبی از تبلیغات با اینفلوئنسرها داشته باشید.

اینکه دقیقا چه قیمتی از بازه موجود انتخاب شود بستگی به میزان مشارکت موثر در صفحه اینفلوئنسر دارد که با دریافت اینسایت از او قبل از توافق یا با توجه به درخواست او مشخص می‌شود. مثلا ممکن است تبلیغ در صفحه اینفلوئنسری با 100هزار فالوور در صورتی که کامنت‌های کمتر یا نامربتط‌تری داشته باشد 1 میلیون تومان ارزش داشته باشد، اما مشارکت مرتبط و باکیفیت در صفحه اینفلوئنسر دیگری با همان میزان ایمپرشن ارزش پست را تا 2 میلیون تومان افزایش بدهد. پس در تعیین قیمت هم ایمپرشن در نظر گرفته می‌شود و هم مشارکت موثر و مرتبط در عموم پست‌های صفحه.

همچنین تعیین قیمت به میزان دشواری تولید محتوا هم بستگی دارد. مثلا تولید محتوای ویدیویی یا حضور در ویدیوی برندها و حضور در ایونت‌ها از جمله همکاری‌هایی است که زمان بیشتری را به خود اختصاص می‌دهد و اینفلوئنسرها ممکن است قیمت‌هایی بالاتر از این برایش در نظر داشته باشند.

از طرف دیگر سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرهایی که در دنیای واقعی هم از شهرت برخوردارند ممکن است قیمت‌هایی بالاتر از این موارد در نظر بگیرند. چرا که آنها به واسطه سابقه خود در فعالیت حرفه‌ایشان از اعتباری فراتر از تعداد فالوور برخوردارند و حضورشان در کمپین‌های تبلیغاتی صرفا برای دیده شدن تبلیغ نیست. بلکه در پوزیشنینگ و جایگاه‌سازی برند موثر است. به علاوه اینکه آنها برای حفظ وجهه هنری، فرهنگی، ورزشی و… خود کمتر تبلیغ می‌کنند و بیشتر گزینش می‌کنند تا چهره‌شان به عنوان یک چهره تبلیغاتی مخدوش نشود. در عوض ممکن است هزینه بالاتری برای هر تبلیغ در نظر بگیرند.

تعرفه استوری اینفلوئنسرها در اینستاگرام

قیمت تبلیغ در استوری هم با همین شیوه و با توجه به میزان ایمپرشن می‌تواند تعیین شود. اما با توجه به 24 ساعته بودن این نوع تبلیغ منطقی به نظر می‌رسد که با درصد بالایی تخفیف همراه باشد و قیمت آن در هر صفحه با توجه به قیمت یک پست و اختلاف میزان ایمپرشن پست و استوری، پایین‌تر از آن در نظر گرفته شود. گاهی برندها از اینفلوئنسرها می‌خواهند در مجموعه‌ای از استوری‌ها (بیش از یک استوری) به تفصیل خدماتشان را توضیح بدهند یا ابعاد مختلف کسب و کار آنها را معرفی کنند. این استوری‌های طولانی معمولا قیمتی بالاتر از تک استوری دارند و از لحاظ تکرار تگ برند و لینک می‌توانند تاثیر خوبی در ترغیب افراد به کلیک کردن و توجه به محتوای تبلیغ داشته باشند. اما در این نوع همکاری، معمولا قیمت تک تک استوری‌ها معادل قیمت یک استوری محاسبه نمی‌شود و برای مجموعه استوری‌ها قیمتی کمی بالاتر از یک استوری در نظر گرفته می‌شود. مگر اینکه قرار باشد هر استوری جداگانه در یک روز نمایش داده شود که در این صورت بعضی از اینفلوئنسرها هزینه کامل هر استوری را درخواست می‌کنند. طبق تجربه، قیمت پیشنهادی اینفوئنسرها برای تک استوری حدودا یک سوم تا یک دوم قیمت پیشنهادی آنها برای پست است پس نمی تواند معیار دقیقی برای قیمت گذاری باشد.

اگر می‌خواهید قیمت دقیق تبلیغات استوری در اینستاگرام اینفلوئنسرها را بدانید پیشنهاد ما عضویت در سایت تبلیغ‌چه میباشد.

عضو تبلیغ‌چه شوید

تعرفه استوری و پست اینفلوئنسرها در اینستاگرام

گاهی برگزارکنندگان کمپین‌های تبلیغاتی به صورت پکیج تبلیغاتی با اینفلوئنسرها همکاری می‌کنند. مثلا 3 پست و 3 استوری درخواست می‌کنند. یا یک پست و یک استوری و… در این موارد معمولا اینفلوئنسرها تخفیف‌هایی را به دلیل همکاری بلندمدت در نظر می‌گیرند. بنابراین معمولا قیمت یک پست و یک استوری به طور همزمان می‌تواند ارزان‌تر از یک پست و یک استوری به طور جداگانه محاسبه شود. باید توجه داشته باشید که همکاری به صورت پکیج زمانی توصیه می‌شود که از بازدهی تبلیغتان در صفحه اینفلوئنسر مورد نظر مطمئن باشید و یکباره ریسک بالایی برای چند تبلیغ که از میزان بازدهی احتمالی آن خبر ندارید متحمل نشوید.

تعرفه تبلیغات بازدیدی و ساعتی در اینستاگرام

همان طور که در ابتدای مطلب گفته شد در اینستاگرام پیج‌های فعالی وجود دارند که به نام شخص خاصی فعالیت ندارند اما پرمخاطب هستند و در حیطه خاصی تولید محتوا می‌کنند. در این پیج‌ها که انواع مختلفی از سرگرمی و طنز، تا اطلاعات عمومی و آموزش دارند هزینه تبلیغات هم به صورت تک پست یا استوری محاسبه می‌شود و هم به صورت در نظر گرفتن ریچ، ایمپرشن یا ویو. اغلب این تبلیغات به صورت بازدیدی و 24 ساعته انجام می‌شوند. به این صورت که تبلیغ شما با توجه به میزان بازدید مورد نظرتان در پیج‌های مختلفی که انتخاب می‌کنید نمایش داده می‌شود با رسیدن به میزان بازدید مورد نظر حذف می‌شود. مثلا هر بازدید ویدیو تقریبا 15 تومان هزینه دارد. اگر هم بخواهید بر اساس ایمپرشن هزینه را پرداخت کنید، برای هر ایمپرشن باید حدود 5 تومان و برای هر ریچ هم حدود 6 تومان در نظر بگیرید. قیمت تبلیغ بازدیدی در استوری تقریبا 6 تومان برای هر بازدید است. در تبلیغات ساعتی هم قیمت پست شما بعد از تبلیغ بسته به میزان بازدید مشخص می‌شود و پول همان تعداد را پرداخت می‌کنید. البته بعضی صفحات هم قیمت ثابتی در نظر می‌گیرند.

این تبلیغات اغلب توسط شرکت‌های تبلیغاتی انجام می‌شوند و در صورت تمایل به اجرای آن توسط خودتان، دردسرهای بیشتر و احتمالا هزینه بیشتری برایتان دارد. چرا که مجبور می‌شوید برای هر پست هزینه مشخصی پرداخت کنید یا با چندین صفحه و ادمین در ارتباط باشید. بعضی از شرکت‌ها هم بنا به توافق‌هایی که با پیج‌ها دارند انعطاف‌پذیری بالایی در تعیین قیمت ایجاد کرده‌اند و شما با هر بودجه‌ای می‌توانید برای تبلیغاتتان بازدید بگیرید.

راهنمای تعرفه‌تبلیغات‌در‌اینستاگرام

با وجود اینکه تلاش کردیم در این مطلب حدودی از قیمت‌های موجود برای انجام تبلیغات و هزینه تبلیغ در اینستاگرام را توضیح بدهیم، باز هم این اعداد همیشه همان چیزی نیستند که در عمل می‌بینید. چرا که با نبود قواعد مشخصی برای قیمت‌گذاری، عرضه و تقاضا است که تعیین کننده می‌شود. مثلا بعضی از اینفلوئنسرها با مشاهده تقاضای بالا برای تبلیغات، بدون توجه به میزان ریچ و ایمپرشن قیمت‌های خود را افزایش دادند تا در عوض از تعداد تبلیغ بکاهند و در عین حال درآمدشان کم نشود. چرا که تبلیغات بیش از حد می‌تواند مخاطبان یک صفحه را آزرده کند. با وجود افزایش قیمت در این صفحات هنوز شرکت‌هایی بودند که توان پرداخت قیمت‌های بالاتر را داشتند و این قیمت‌های بالا بعد از مدتی تثبیت شدند. به همین دلیل انتظار کاهش قیمت و رسیدن آن به قیمت منطقی می‌تواند دور از ذهن باشد. به همین ترتیب اینفلوئنسرهایی که با یک سلیقه یا استایل خاص شناخته می‌شوند یا در حوزه‌ای فعالیت می‌کنند که خاص خودشان است قدرت بیشتری برای قیمت‌گذاری بالاتر از عرف دارند. اما باید توجه داشت که در همکاری با این افراد دقیقا هزینه چه چیزی را پرداخت می‌کنیم؟ آیا پرداخت قیمت بالاتر برای قرار گرفتن نام برند در کنار نام یک اینفلوئنسر برای برند ما مزیت بیشتری دارد؟ در این صورت بعضی از برندها به این همکاری‌ها تن می‌دهند.

بسیاری از اینفلوئنسرها ممکن است به تازگی فعالیت خود را جدی‌تر کرده باشند. این افراد می‌توانند از این شیوه قیمت‌گذاری کمک بگیرند قیمت پست و استوری خود را مشخص کنند. اگر شما برندی دارید که مایل به انجام تبلیغات اینفلوئنسری برای آن هستید می‌توانید تبلیغات خود را از طریق پلتفرم تبلیغ‌چه ثبت کنید و بهترین نتیجه را بگیرید

تعرفه‌تبلیغات‌در‌اینستاگرام چقدر است؟

تعرفه ثابت و دقیقی برای تبلیغات داخل اینستاگرام وجود ندارد اما حدودا قیمت برای هر 1000 بازدید ده هزار تومان است. برای مشاهده تعرفه دقیق استوری و پست و قیمت اینفلوئنسرها این مطلب را بخوانید.

قیمت دقیق تبلیغات داخل اینستاگرام را از کجا ببینم

تعرفه‌تبلیغات‌در‌اینستاگرام بر اساس زمان و جو ایران گاها دستخوش تغییر می شود. برای اطلاع از جدیدترین قیمت ها می توانید در تبلیغ‌چه عضو شوید.

آیا قیمت تبلیغات استوری با پست متفاوت است

بله بر اساس تجربه قیمت تبلیغات اینستاگرام به صورت پست 2 تا 3 برابر قیمت تبلیغات استوری است

از کجا و چطور می توانم قیمت اینفلوئنسرهای اینستاگرام را مشاهده کنم

در این مطلب می توانید به کمک لیست تعرفه های جدید تبلیغات اینستاگرام که از بازار جمع آوری شده و کاملا بروز و دقیق است براحتی قیمت منصفانه برای همکاری با اینفلوئنسرها را حساب کنید.

برای تبلیغات در اینستاگرام چقدر پول می گیرند؟

بهترین برنامه های جایگزین اینستاگرام در ایران

اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در جهان است و قطعاً پرکاربردترین برنامه به اشتراک گذاری و ویرایش عکس در موبایل هم محسوب می شود. طبق گزارشات استاتیستا (Statista)، این برنامه هر ماه بیش از 1 میلیارد کاربر فعال (MAU) و هر روز بیشتر از 500 میلیون کاربر فعال (DAUs) دارد.

در واقع می توان گفت از هر هفت نفری که روی کره زمین زندگی می کند، یک نفر اینستاگرام دارد! حالا اگر این واقعیت را هم در نظر بگیریم که این برنامه کمتر از 10 سال است که معرفی شده و نسخه اندرویدش هم در سال 2012 معرفی شد، محبوبیت و موفقیت اینستاگرام چشمگیرتر هم می شود.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.