چگونه اوبِر راننده‌ها را به هدفشان نزدیک‌تر می‌کند

uber

اوبر که یک سیستم هوشمند تاکسیرانی برای سیستم عامل‌های موبایل است، از مارس ۲۰۰۹ شروع به کار کرده و توانسته است به عنوان یکی از کاربردی‌ترین اپلیکیشن‌های موبایل مطرح گردد. همان طور که افراد سنتی در بازاریابی برای استفاده از فرصت‌‌های فضای آنلاین به سراغ دیجیتال مارکتینگ می‌آیند، کسب‌وکارهایی که مانند اوبر دیدی مدرن در مارکتینگ دارند هم، برای برندینگ بیشتر و قوی‌تر سراغ تبلیغات محیطی می‌روند. در این مطلب به یکی از کمپین‌های تبلیغات محیطی اوبر می‌پردازیم که مخاطب هدفش را به شکلی خاص جذب می‌کند و انگیزه‌ای ایجاد می‌کند که تحلیل‌ آن خالی از لطف نیست.

 

چالش:

اوبر بدون راننده‌هایی با انگیزه و حرفه‌ای نمی‌تواند کسب‌وکار خود را رشد دهد. به همین دلیل لازم است که از هر روشی، تعداد آنها را افزایش داده و رانندگان جدیدی به گروه خود جذب کند. اما مشکل بزرگ‌تر اینجاست که برندینگ باید هم در فضای آنلاین و هم آفلاین صورت بگیرد. در صورتی که اطلاع‌رسانی در مورد اوبرِ، بیشتر در فضای آنلاین صورت گرفته‌است.

 

 راهکار:

اوبر تصمیم گرفت که به تبلیغات محیطی روی آورد تا بیشتر به برندینگ و اطلاع‌رسانی پیام خود بپردازد. زیرا مشخصا تبلیغات محیطی و چاپی، هیچ گونه هدفمندی خاصی ندارند و تنها به کمک محتوای تبلیغاتی می‌توانیم روی هدف خود تمرکز کنیم. اما نکته اصلی همان هدفگیری کل جامعه بریتانیا بود که درگیری‌های مالی بسیاری دارند و یک کار پاره‌وقت هم می‌تواند به زندگی آنها کمک موثری کند.

ایده این کمپین از نیازها و آرزوهای افراد گرفته شده است و آنها را تشویق می‌کند که با پیوستن به اوبر، خود را به هدفشان نزدیک‌‌تر کنند.

IMG_2016-08-16 00:15:07

آنالیز کمپین:

دو نکته در مورد این کمپین تبلیغاتی حائز اهمیت است که عبارتند از: محتوا و طراحی

۱) محتوا

محتوا در همه روش‌های بازاریابی و تبلیغات، همواره نقش پادشاه را ایفا می‌کند! زیرا از صفحات وب گرفته تا بیلبوردهای تبلیغاتی و هر چیزی که جنبه تبلیغاتی دارد، شامل محتوایی است که مستقیما روی دید کاربر تاثیر می‌گذارد و در صورت اثرگذاری،‌ سبب جذب فرد مقابل می‌گردد.

uber-advertising-campaign

ایده و محتوای خوب در این کمپین دست به دست هم داده‌اند تا اثرگذاری بیلبوردهای اوبر چندین برابر شود. اولین نکته درباره این بیلبوردها، انگیزه نمایش داده شده‌ی افراد است. در هر بیلبورد، فردی را مشاهده می‌کنید که هدفی بزرگ دارد و رسیدن به آن هدف، نسبت به مسافت سنجیده شده‌است. این محتوا افراد را بیشتر به فکر فرو می‌برد تا در مورد انگیزه خود فکر کنند و متوجه شوند که چقدر اوبر می‌تواند برای آنها سودآور باشد و از طرفی آنها را به هدفشان نزدیک کند.

در دومین مورد کمپین، باید به هوشمندی محتوا نگار این بیلبوردها اشاره کنیم که خیلی به جا دامنه اوبر بریتانیا را آورده است.

۲) طراحی:

استفاده از قابلیت بلور در این بیلبورد، به نوشته‌های سفید رنگ کمک کرده که راحت‌تر دیده شوند. از طرفی دیده شدن فونت استاندارد اوبر روی این بیلبوردها، کاملا بیانگر استفاده درست از هویت برند این کمپانی در تبلیغاتش است.

uber-advertising-campaign

از موارد دیگری که ظاهر این بنرها را دلنشین کرده، استفاده از چهره‌هایی خندانی است که از هر دو جنسیت مزد و زن هستند. در حقیقت با استفاده از این بیلبوردها، هر دو جنسیت هدفگیری شده‌اند.

 

جمع‌بندی:

انگیزه همیشه مهم بوده، هست و خواهد بود و به همین دلیل آوردن آن تحت عنوان ایده تبلیغاتی، به میزان زیادی به کمپین تبلیغاتی کمک می‌کند. این کمپین که از این تکنیک محتوایی استفاده کرده‌است، بازخوردهای بسیار خوبی دریافت کند.

*بررسی کمپین اوبر در فضای آنلاین

start campaign

کسب‌و‌کار خود را در فضای آنلاین گسترش دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *