نگاهی به تبلیغات فینال مسابقات Super Bowl 2017

مسابقات Super Bowl یکی از محبوب‌ترین مسابقات ورزشی ایالات‌متحده و حتی جهان است که در حقیقت همان فینال لیگ فوتبال آمریکایی است و به همین دلیل، همواره شرکت‌ها در تلاشند تا بتوانند تبلیغات خود را در خلال این مسابقه به نمایش بگذارند.

شنیده‌ها حاکی از آن است که هزینه تبلیغات ۳۰ ثانیه‌ای در طول این مسابقات، ۵ میلیون دلار قیمت‌گذاری شده‌اند و این خود اهمیت این مسابقات را به نمایش می‌گذارد.

در این مقاله قصد داریم به بررسی تبلیغاتی که در فینال مسابقات Super Bowl 2017 به نمایش گذاشته خواهند شد نیز بپردازیم. این تبلیغات در چندین دسته‌بندی مختلف قرار گرفته‌اند که در ادامه به تفصیل، به تک‌تک آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

خودرو

آئودی (AUDI): آئودی از کمپانی‌های برجسته خودروسازی دنیا است که مشارکت خود را در فینال مسابقات فوتبال آمریکایی سال جاری میلادی، Super Bowl LI تایید کرد. این نهمین باری است که آئودی، تبلیغات خود را در این مسابقه بزرگ به نمایش می‌گذارد. شنیده می‌شود شرکت تبلیغاتی خلاق Venables Bell & Partners که سابقه همکاری با این غول خودروسازی را نیز دارد، تبلیغات آئودی در فینال مسابقات Super Bowl 2017 را عهده‌دار شده است. البته هنوز جزئیاتی از تبلیغات آئودی فاش نشده است.

adui
تصویری از تبلیغ سال گذشته AUDI در مسابقه Superbowl (برای تماشا روی تصویر کلیک کنید)

هوندا : هوندا با تمرکز بر خودروی کراس‌اوور CR-V خود، قدم به فینال مسابقه Super Bowl LI خواهد گذاشت. کمپانی تبلیغاتی RPA که پیش‌تر نیز سابقه همکاری خوبی با هوندا داشته، تبلیغات این کمپانی را در فینال مسابقه فوتبال آمریکایی برعهده خواهد داشت. از همکاری‌های قبلی RPA با هوندا می‌توان به تبلیغات خودروی پیکاپ Ridgeline اشاره کرد. شایان ذکر است که در تبلیغات مدل قبلی CR-V، هوندا از متیو برودریک و بروس ویلیس، ستارگان فیلم‌های سینمایی هالیوودی، استفاده کرده بود.

کیا: کیا قصد دارد برای تبلیغ و معرفی مدل ۲۰۱۷ خودروی نیرو (Niro) خود در این مسابقات حضور به عمل آورد. شرکت تبلیغاتی همکار کیا، David&Goliath، مسئولیت ساخت این تبلیغات را برعهده گرفته است. در تبلیغات سال گذشته کمپانی کیا، از بازیگر فیلم‌های سینمایی هالیوودی، کریستوفر والکن، برای نقش‌آفرینی استفاده شده بود.

WeatherTech: کمپانی سازنده قطعات جانبی خودرو WeatherTech، برای چهارمین سال متوالی است که تبلیغات خود را در مسابقات فوتبال آمریکایی به نمایش می‌گذارد. تبلیغ ۳۰ ثانیه‌ایِ سال گذشته‌ی این کمپانی توسط شرکت تبلیغاتی Pinnacle ساخته شده بود.

غذا و نوشیدنی

آووکادو از مکزیک: این شرکت در سومین سال متوالی که در فینال مسابقات فوتبال آمریکایی تبلیغات خود را به نمایش می‌گذارد، قصد دارد روی پیامی مبنی بر “بهداشت و سلامت” کار کند. تبلیغات این شرکت قرار است در اولین مهلت پخش تبلیغات بین بازی به نمایش درآید. آووکادو از مکزیک که برای ساخت این تیزر تبلیغاتی با شرکت GSD&M همکاری خواهد داشت، قصد دارد به مردم نشان دهد که “روغن آووکادو بسیار مفید بوده و برای کسانی که به دنبال یک رژیم غذایی سالم هستند، انتخاب بسیار خوبی خواهد بود.”

اسکیتلز: میان وعده شیرین و خوشمزه‌ی اسکیتلز (تافی‌هایی با طعم میوه) نیز در فینال مسابقات Super Bowl LI حضور خواهد داشت. شرکت سازنده تبلیغات اسکیتلز، adam&eveDDB بوده که پیش‌تر برای ساخت تیزرهای تبلیغاتی‌اش از چهره‌های نام‌آشنای دنیای ورزش استفاده می‌کرد. هرچند هنوز مشخص نیست که تمرکز تیزر تبلیغاتی اسکیتلز روی چه چیزی خواهد بود، اما تا به اینجا می‌دانیم که اسنیکرز و اسکیتلز برای کمپین تبلیغاتی “Candy Bowl” خود، همکاری‌هایی را آغاز کرده بودند.

تبلیغ سال ۲۰۱۵ اسنیکرز (برای تماشای آن روی تصویر کلیک کنید)

اسنیکرز: کمپانی تبلیغاتی همکار اسنیکرز، آژانس BBDO تایید کرد که اسنیکرز در فینال مسابقات Super Bowl 2017 شرکت می‌کند. همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، این کمپانی با یکی از برندهای کمپانی Mars یعنی اسکیتلز همکاری خواهد داشت.

بوش: کمپانی انهایزر-بوش اینبیف (Anheuser-Busch InBev) نیز تیزر تبلیغاتی خود را روانه‌ی فینال مسابقات فوتبال آمریکایی امسال کرده است. کمپانی تبلیغاتی پشتِ بوش نیز، Deutsch است که پیش‌تر نیز بابت ساخت تیزرهای تبلیغاتی مختلف برای این کمپانی، برنده جوایز ارزنده‌ای شده است.

بیمه و مالی

TurboTax: تیزر تبلیغاتی شرکت TurboTax که میزبان چهره‌هایی همچون DJ Khaled و Kathy Babes است نیز قرار شده تا ۴۵ ثانیه از فرصت تبلیغاتی مسابقات فوتبال آمریکایی را از آنِ خود نماید. این کمپانی برای چهارمین سال متوالی است که تبلیغات خود را در این مسابقات به نمایش می‌گذارد. شرکت تبلیغاتی Grupo Gallegos با همکاری با Wieden + Kennedy Portland، کمپین تبلیغاتی TurboTax را عهده‌دار شده‌اند.

فیلم

Wix: ویکس در سومین حضورش در مسابقات Super Bowl قصد دارد روی تاریخچه فعالیت خودش تمرکز کند. از جمله تبلیغات گذشته‌ی این کمپانی می‌توان به استفاده از ستاره‌های شاغل در لیگ فوتبال آمریکا، NFL و همچنین همکاری با انمیشین کونگ‌فو پاندا، ساخته کمپانی DreamWorks اشاره کرد. براساس گفته‌های رئیس ارشد اجرایی ویکس، عمر شای، هدف از این تبلیغات، نشان دادن “قابلیت‌های خلاقانه” این کمپانی است.

برندهای آنلاین

GoDaddy: کمپانی گو ددی نیز قصد دارد در مسابقات Super Bowl 2017، تبلیغات خود را به نمایش بگذارد. این کمپانی همچنین کمپین تبلیغاتی سالانه‌ی خود را با شرکت تبلیغاتی Bullish آغاز کرده است. گو ددی اوایل سال گذشته میلادی (۲۰۱۶)، به همکاری خود با شرکت تبلیغات TBWA\Chiat\Day پایان داد.

محصولات بسته‌بندی شده

Febreze: این کمپانی با تیزر تبلیغاتی ۳۰ ثانیه‌ای خود که ساخته‌ی شرکت تبلیغاتی Grey New York است، قصد دارد تبلیغاتی مشترک با برند Mr. Clean از کمپانی Procter & Gamble داشته و در فینال مسابقات فوتبال آمریکایی به نمایش بگذارد.

GNC: پس از اینکه سال ۲۰۱۶ میلادی، قیمت سهام این شرکت شاهد سقوط ۵۰ درصدی بود، GNC همکاری خود را با شرکت تبلیغاتی Bullish برای ساخت یک تیزر تبلیغاتی برای نیمه اول مسابقه فینال Super Bowl LI آغاز کرد. همان‌طور که پیش‌تر مطالعه کردید، Bullish مسئولیت ساخت تیزر تبلیغاتی گوددی را نیز عهده‌دار شده است. هنوز مشخص نشده که این تیزر تبلیغاتی روی چه‌چیزی متمرکز خواهد بود، اما به نظر می‌رسد GNC خود را برای تغییری بزرگ در سال ۲۰۱۷ آماده می‌کند.

Mr. Clean: این برند کمپانی Procter & Gamble قصد دارد تبلیغی ۳۰ ثانیه‌ای برای کوارتر سومِ فینال مسابقه Super Bowl 2017 آماده کند. همچنین در بالا نیز اشاره شد که در این خصوص، همکاری‌هایی نیز با کمپانی Febreze خواهد داشت.

 

شرکتهای غیرحاضر در مسابقه Super Bowl 2017

Butterfinger: این اسنک شکلاتی قصد ندارد تبلیغی در این سری از مسابقات فوتبال آمریکایی داشته باشد. شایان ذکر است که اولین حضور این شرکت شیرین به بازی‌های سال ۲۰۱۴ میلادی بازمی‌گردد.

Doritos: با وجود تبلیغات خلاقانه‌ای که این شرکت در برخی مسابقات بزرگ از خود به نمایش می‌گذاشت، اما Doritos در مسابقات فینال Super Bowl LI امسال، حضور به عمل نخواهد آورد.

Mini USA: این برند خودرویی وابسته به BMW، یکی از غایبان بزرگ این مسابقات خواهد بود.

SunTrust: با اینکه SunTrust تبلیغات خود را در فینال سال گذشته این مسابقه بزرگ به نمایش گذاشته بود، اما در فینال Super Bowl 2017 حاضر نخواهد بود. این کمپانی اشاره داشت که تبلیغات سال گذشته “بسیار موثر و مفید” بود اما آن‌ها اعلام کرده‌اند که “امسال به دنبال راه‌های خلاقانه دیگری برای جذب مخاطبین خود هستیم.”

تویوتا: اگرچه خودروسازهای بزرگی همانند آئودی، هوندا و کیا برای حضور در فینال Super Bowl LI اعلام آمادگی کرده‌اند، اما تویوتا قصد حضور در این فینال محبوب و بزرگ را ندارد.

 

با اینکه این فینال مهم در روز دوشنبه همین هفته برگزار می‌شود، اما همچنان مشخص نیست که کدام برندهای مشهور دیگری از این موقعیت فوق‌العاده برای تبلیغات خود استفاده خواهند کرد. لازم به ذکر است که سال گذشته حدود ۱۶۹ میلیون نفر این فینال را تماشا کردند.

start campaign

کسب‌و‌کار خود را در فضای آنلاین گسترش دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *