موفقیت در کسب و کار چطور تعریف می‌شود؟

سایت تخصصی و آموزشی تبلیغات ، برندینگ ، بازاریابی

پنجشنبه ۱۶ فروردین ۰۳

موفقیت در کسب و کار چطور تعریف می‌شود؟

۱۴ بازديد

موفقیت مفهومی است که برای هر فردی متفاوت است. مثلا موفقیت برای یک نفر داشتن خانواده شاد با فرزندان سالم و موفق معنی پیدا می‌کند. هدف زندگی برای یک فرد دیگر ممکن است طی کردن درجات علمی بالا و برای یک سری دیگر پولدار شدن باشد. به هر حال همه برای رسیدن به موفقیتی که خودشان تعریف کرده‌اند، تلاش می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود احساس غرور کنیم و اجازه می‌دهد بدانیم که چقدر در دنیای رقابتی تأثیر گذاشته‌ایم.

با این حال، موفقیت چیزی نیست که بدون تلاش به دست بیاید. تلاش به همراه عشق و انگیزه به کار، فاکتورهای مهمی هستند که باید همراه داشته باشید. شما باید این طرز فکر را که باید برای رسیدن به هدفتان تلاش کنید و اشتیاق زیادی برای آن داشته باشید، با خودتان تکرار کنید.

قبل از اینکه بتوان موفقیت را تعریف کرد، باید فهرستی از آنچه برای شما موفقیت تلقی می‌شود بنویسید. سپس آن را با گام‌های عملی که می‌توانید برای رسیدن به آن موفقیت بردارید، دنبال کنید. مثلا اگر موفقیت شما داشتن یک شغل پردرآمد باشد، گام‌های بالقوه “ادامه تحصیل” یا “آموزش حرفه‌ای” خواهد بود. یا اگر موفقیت را در استعدادی مانند نویسندگی می‌بینید، آنگاه مراحل بالقوه ممکن است شامل نوشتن اهداف روزانه یا هفتگی برای پرورش آن باشد.

هیچ راه درست یا غلطی برای موفقیت وجود ندارد، اما گام‌ها و مراحلی وجود دارد که می‌توانید بر اساس تعریف خودتان از هدف، مسیر موفقیت را بهتر و سریع‌تر طی کنید.


قوانین ساده موفقیت

موفقیت یک فرمول یکسان نیست که بتوان به همه گفت تا آن را اجرا کنند و به هدفشان برسند. اما معمولا در همه انسان‌های موفق یک سری فاکتور دیده می‌شود. در ادامه چند مورد از قوانین ساده برای پیروی را آورده‌ایم. با اجرای این قوانین می‌توانید به موفقیت واقعی دست پیدا کند.

علاقه‌مند باشید

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای موفقیت در کسب و کار این است که کاری که دوست داریم را انجام دهیم و بدانیم که کار بی عشق به جایی نمی‌رسد. منظور از کار هم شغل است و هم هر فعالیتی که به طور مداوم به آن مشغول هستیم. مثلا حتی اگر درس خواندن برای کنکور بی رغبت و انگیزه باشد، نه تنها نتیجه خوبی نخواهید گرفت، بلکه آن همه وقت را بابت انجام کار بی عشق تلف کرده‌اید.

برخی از افراد می‌دانند که برای شغل یا یک هنر خاص ساخته شده‌اند، اما به دلیل فشار خانواده یا ترس از عدم موفقیت هیچ وقت پا در آن مسیر نمی‌گذارند و به کاری مشغول می‌شوند که تنها یک حقوق ثابت داشته باشد. مثلا عاشق موسیقی هستند، ولی به زور درس می‌خوانند تا مهندس شوند. در نهایت نیز یک مهندس کاملا معمولی و حتی بیکار می‌شوند؛ چون کاملا عاشق کارشان نیستند.

کاری را انجام دهید که با تمام وجود عاشق آن هستید. در این صورت موفقیت خودتان را تضمین کرده‌اید.

کاترین هپبورن بازیگر معروف کلاسیک و برنده اسکار می‌گوید:

اگر باید از خود حمایت کنید، بهتر است راهی پیدا کنید که جالب باشد.

تمام تلاشتان را به کار گیرید

سخت کار کردن به این معنی نیست که خودتان را اذیت کنید و به خودتان سخت بگیرید. بلکه باید همه تلاشتان را بکنید، از هوشتان هم استفاده کنید و خلاق باشید. هیچ کسی با نشستن در خانه و هیچ کاری نکردن موفق نشده است؛ اما به کارگیری هوش هم در این مورد اهمیت دارد.

بهترین باشید

 

برای موفقیت خوب بودن کافی است و باید یکی از آن بهترین‌های لعنتی باشید تا همه به شما حسادت کنند. مگر نشنیده‌اید که می‌گویند وقتی همه با شما خوب هستند، یک جای کارتان می‌لنگد. به هر حال موفقیت دردسرهایی هم دارد و یک سری دشمن برای شما می‌تراشد. پس سعی کنید برای بزرگ شدن و بهترین شدن تلاش کنید، نه متوسط بودن در زمینه کاری خودتان.

در هر نقطه‌ای که هستید خودتان و حتی تیمتان را تحت فشار قرار دهید تا مطمئن شوید که از همه پتانسیل خود استفاده می‌کنید. افرادی که بهترین تلاش خود را نشان می‌دهند تشویق کنید و به آن‌ها اعتماد به نفس بدهید. این باعث می‌شود که در هر زمینه‌ای که فعالیت می‌کنند بهترین عملکرد را داشته باشند و مشتریان هم راضی‌تر شوند. کتاب “از خوب به عالی” اثر “جیمز سی. کالینز” را بخوانید تا متوجه شوید که باید چه عملکردی داشته باشید.

جیمز سی کالینز در این باره می‌گوید:

عظمت تابع شرایط نیست. به نظر می‌رسد بزرگی تا حد زیادی به انتخاب آگاهانه، نظم و انضباط بستگی دارد.

تمرکز داشته باشید

تمرکز همیشه موفقیت به همراه دارد. شما تا وقتی روی موضوعی تمرکز دارید، می‌‌توانید همه حواس و فکرتان را روی آن بگذارید و در آن زمینه موفق شوید. رهبران – چه در کسب و کارها و چه نمونه‌های بزرگ‌تر شهر و کشور – باید اهمیت این موضوع را درک کنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.