رویدادی که به سوژه ناب تبلیغات آیکیا تبدیل شد

ikea-acemble

آیکیا که در سال ۱۹۴۳ به عنوان یک تولیدکننده مبلمان و تجهیزات خانگی شروع به کار کرد، در سال ۲۰۰۸ توانست به عنوان بزرگ‌ترین خرده‌فروش مبلمان خانگی جهان مطرح گردپد. از ارزش‌های این برند، می‌توانیم به قابلیت نصب آسان محصولاتش و همچنین ارتباط با مشتری بسیار قوی‌اش اشاره کنیم. همین دو مورد است که زاده ایده‌های تبلیغاتی آیکیا بوده و سبب شده که در بازاریابی و تبلیغات برندهای مبلمان و تجهیزات خانگی نیز بسیار قوی و منحصر به فرد عمل کند. در ادامه سراغ یکی از کمپین‌‌های بیلبوردی و مناسبتی آیکیا می‌رویم که به صورت بیلبوردی بوده:

چالش:

آیکیای ایالات متحده عربی برای تبلیغ بخش خدمات و سرویس‌رسانی خود، راهکارهای بسیاری پیاده کرده است. اما نتوانسته بود که بازخوردهای مناسب و مورد نظر خود را بگیرد و به همین دلیل با چالش یافتن راهکاری جدید روبه‌رو شد.

راهکار:

Memac Ogilvy از آژانس‌های تبلیغاتی مطرح خاورمیانه است که راهکاری متفاوت و خلاقانه به آیکیا پیشنهاد می‌دهد تا بتواند بخش سرویس‌رسانی خود را به صورت غیر مستقیم تبلیغ کند و از طرفی بتواند در روی موضوع مسئولیت اجتماعی خود تمرکز کند.

چالش مذکورد دقیقا مدتی قبل از روز جهانی مبارزه با سرطان سینه برای آیکیا مطرح شده بود و آژانس مذکور سعی کرد که از این مناسبت به عنوان یک سوژه و ایده استفاده کند و به شکل سرویس‌رسانی آیکیا را به این رویداد ربط داده و هر دو مورد را در یک جا و در تبلیغی خلاقانه مطرح کند.

ikea_breast_cancer_english

در طرح بالا که برای این کمپین بیلبوردی طراحی شده است، دو مورد به خوبی و با ظرافت خاصی مطرح شده است:

۱- نماد روبان سرطان سینه که با آوردن دو آچار آلن در کنار هم، این مورد پدید آمده است.

۲- “اگر زودتر متوجه شوید، امکان حل شدنش وجود دارد”، یک شعار دو پهلو برای این کمپین است. اشاره به بیماری سرطان سینه و همچنین شاره به آسیبی که لوازم خانه وارد می‌شود.

نتایج:

این کمپین تبلیغاتی بازخورد بسیار خوبی داشت و از آنجایی که بیلبوردهای مربوط به آن در محل‌های مناسبی قرار گرفته بود، مخاطبان هدف بسیاری با این بیلبوردها برخورد کردند. این کمپین در کنار برندسازی برای بخش خدمات آیکیای ایالات متحده عربی، توانست به یکی از موفق‌ترین کمپین‌های مسئولیت اجتماعی این برند تبدیل گردد.

start campaign

کسب‌و‌کار خود را در فضای آنلاین گسترش دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *