اسپیکرهای گوگل پلی که شما را هم به وجد می‌آورند

گوگل در سال ۲۰۱۲ تصمیم گرفت که خود را به عنوان یکی از بسترهای خرید موسیقی دیجیتال معرفی کند و به رقیبی برای iTunes تبدیل گردد که بیشترین میزان فروش نسخه دیجیتال قطعات موسیقی را در اختیار دارد. گوگل موزیک در سال ۲۰۱۱ عرضه شد و به دلیل تصمیمی استراتژیک توسط گوگل، تصمیم این کمپانی بر این شد که گوگل موزیک را در گوگل پلی ادغام کند که در حقیقت همان فضای خرید محصولاتی چون اپلیکیشن، فیلم و موسیقی است که امروزه در اختیار کاربران سیستم عامل اندروید قرار می‌گیرد. در ادامه به یکی از کمپین‌های گوگل پلی می‌پردازیم که در ایده‌پردازی آن، بیشتر روی بخش موسیقی این اپلیکیشن تمرکز شده است.

چالش:

گوگل با این چالش برخورد کرده بود که چگونه می‌تواند به مخاطبان خود این اطلاع‌رسانی را انجام دهد که گوگل موزیک در اپلیکیشن گوگل پلی ادغام شده و افراد باید برای خرید و گوش دادن به موسیقی‌های جدید به این اپلیکیشن مراجعه کنند.

راهکار:

گوگل تصمیم گرفت که نخست کل گوگل موزیک را از بین نبرد و فقط برای خرید موسیقی، افراد را به گوگل پلی ارجاع دهد که این راهکار کاملا تکنیکی و استراتژیک به حساب می‌آمد. از سوی دیگر تصمیم گرفت که در هر فضایی که در اختیار دارد، به اطلاع‌رسانی در مورد این رویداد جدید بپردازد.

google-play-music-giant-billboard

تبلیغاتی بیلبوردی از راهکارهای آفلاینی بود که روی آن بودجه بسیاری صرف شد و بیشتر از جنبه برندسازی به گوگل پلی کمک می‌کرد. در بیلبوردهایی که برای این محصول طراحی شده بود، دو تمرکز اصلی وجود داشت که عبارتند از:

– بیشتر روی بخش موسیقی گوگل پلی تمرکز شده بود و در طرح نهایی بیلبوردها اسپیکرهایی آمده بود که خیلی شکیل و به جا، لحاظ شده بودند و واقعا چشم مخاطب را می‌دزدیدند.

– یک پیشنهاد ویژه به مخاطب داده می‌شد که استفاده یک ماهه رایگان از سرویس گوگل موزیک محسوب می‌شد و آن را روی بنرهای تبلیغات آنلاین گوگل پلی هم می‌دیدیم.

google-play-music-extension-billboard

نتایج:

رویکرد هماهنگ تبلیغات آنلاین و آفلاین این کمپین مربوط به گوگل پلی، سبب شد که رشد چشمگیری برای این محصول مهم حاصل گردد. از طرفی تحلیل‌ها نشان می‌داد که این بیلبوردها به دلیل جایگیری خوب در شهرهای مهم ایالات متحده، توانسته‌اند بیش از حد انتظار در اطلاع‌رسانی کمک کنند. در حدی که روی کل برندسازی گوگل پلی تاثیر مثبت گذاشته‌اند.

همیشه توجه داشته باشید که کمپین‌های هماهنگ، اثرگذاری چشمگیری دارند و باید نهایت سعی خود را کنیم که از تمام کانال‌های ممکن در راستای برندسازی و افزایش میزان اطلاع‌رسانی بهره ببریم.

start campaign

کسب‌و‌کار خود را در فضای آنلاین گسترش دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

1 دیدگاه

  1. Pingback: همه چیز درباره اجرای همزمان کمپین‌های آنلاین و آفلاین | بلاگ‌اد

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *