از طرفداری تا اسیر شدن به سبک بیلبوردی

در هر نسل از کنسول‌های بازی که سپری می‌شود، شاهد این هستیم که بزرگان این صنعت سعی دارند تا مهمترین عناوین بازی را برای خود انحصاری کنند. البته در دهه اخیر نوعی انحصار تحت عنوان زمان عرضه اختصاصی (Time Exclusive) پدید آمده که گاهی برای بازاریابی بهتر خیلی از کنسول‌های مشهور از این روش بهره گرفته شده است. مایکروسافت در این نسل کنسول‌های بازی نیز تصمیم گرفت که عنوان Rise of The Tomb Raider را برای خود به یک انحصار در زمان عرضه تبدیل کند و به کمک این بازی نیز Xbox One را میان طرفداران این عناون مهم، بیشتر از قبل مطرح کند. در ادامه سراغ یکی از کمپین‌های خلاقانه مرتبط با این بازی و Xbox One می‌رویم که توانست به یکی از موفق‌ترین ایده‌های سال ۲۰۱۵ تبدیل گردد:

چالش:

موفقیت نسخه بازسازی شده بازی Tomb Raider در سال ۲۰۱۳،  سبب شد که مایکروسافت برای تبدیل نسخه دوم این بازی به یک عنوان انحصاری فقط در زمان عرضه نیز افدام کند. سپس با این چالش روبه‌ور شد که چگونه بیشتر مخاطبان و طرفداران Tomb Raider که تازه جان گرفته بودند را حسابی مجذوب کنسول خود کند؟

راهکار:

با یک بررسی متوجه شدند که کشور انگلستان بیشتر از بقیه کشورها آماده این است که پذیرای این بازی باشد و به همین منظور بود که مایکروسافت با آژانس McCANN وارد مذاکره شد و کمپینی توسط این کمپانی طراحی شد که با بقیه کمپین‌های بیلبوردی بسیار متفاوت بود و توانست به یکی از موفق‌ترین ایده‌های بیلبوردی تبدیل شود.

جزییات کمپین:

تا به حال به این فکر کرده‌اید که انسان‌های واقعی و زنده به بخشی از طرح نهایی یک بیلبورد تبدیل شوند؟ این موردی است که توسط McCANN برای این کمپین انتخاب شد و حسابی جنجال به پا کرد.

survival-billboard-6

این آژانس در ماه اکتبر، وب‌سایتی تحت عنوان survivalbillboard.com بالا آورد و به کمک دیجیتال مارکتینگ سعی کرد که سریعا طرفداران بازی Tomb Raider را هدفگیری کند و آنها را برای ثبت نام در یک مسابقه سخت درگیر کند. البته در این سایت عنوان شده بود که فقط ۸ نفر به عنوان شرکت کننده انتخاب می‌شوند و باید برای بردن یک سفر به دنیای بازسازی شده از محیط نسخه دوم بازی Tomb Raider، حدود ۲۴ ساعت روی سکوهای یک بیلبورد در شهر لندن دوام بیاورند!

در حقیقت این طرفداران پایبند، به اسیرهایی تبدیل می‌شدند که باید در برابر هوای سرد ماه نوامبر لندن نیز مقاومت می‌کردند و برنده سفر هیجان‌انگیز خود می‌شدند.

survival-billboard-3

نتیجه:

این کمپین توانست در کشور انگلستان وایرال شود و به یکی از مطرح‌ترین هشتگ‌ها در توییتر تبدیل گردد و کلی بازخورد دریافت کند. تمام نیاز Xbox این بود که در مورد این بازی صحبت شود که این مورد به واسطه این کمپین بیلبوردی محقق شد. البته هشتگ آورده شده روی بیلبورد هم نقش کمی نداشت و خیلی بر برآورده شدن نیاز مایکروسافت تاثیر مثبت گذاشت.

adam-carr-wins-microsofts-survival-billboard-challenge
برنده این چالش

این کمپین تبلیغاتی خلاقانه سبب شد که آژانس McCAAN ، جوایزی چون Andy، Creative Circle، Webby و جوایز بسیار دیگری را دریافت کند.

start campaign

کسب‌و‌کار خود را در فضای آنلاین گسترش دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *