۴۱۲ روز آب آشامیدنی، حاصل یک کمپین موفق

the-body-shop

حتما نام کمپین‌های مسئولیت اجتماعی به گوش شما هم برخورد کرده است و متوجه شده‌اید که خیلی از کسب‌وکارهای بزرگ به این موضوع توجه ویژه‌ای می‌کنند و همواره برای مطرح شدن در این مورد، راهکارهای بسیاری را انتخاب می‌کنند. The Body Shop که یکی از مطرح‌ترین برندهای لوازم بهداشتی است، در یک کمپین موفق روی موضوع مسئولیت‌های اجتماعی کسب‌وکار خود تمرکز کرده است که در کنار این مهم، هدف فروش را هم به همراه دارد:

چالش:

در حالی که برند The Body Shop به اندازه کافی مشتریان وفادار خود را دارد، تیم بازاریابی این شرکت در استرالیا به این چالش برخورد کرد که چگونه می‌تواند برای کریسمس، افرادی را جذب کند که قبلا مشتری این برند نبوده‌اند.

راهکار:

شرکت ارائه‌دهنده سرویس بازاریابی oOh، راهکاری متفاوتی پیشنهاد داد و بر اساس همان راهکار بود که The Body Shop تصمیم گرفت که با  کمک سازمان خیریه Water Aid، کمپبنی با موضوع مسئولیت اجتماعی اجرا کند.

thebodyshop-1

به همین منظور بود که تصمیم گرفته شد تا یک فروشگاه غرفه مانند در وسط برج پر رفت‌وآمد و تجاری Melbourne Central قرار داده شود. در این غرفه، هدیه‌هایی با بسته بندی مربوط به هدیه کریسمس به فروش می‌رسید و در عوض خرید این محصولات، The Body Shop به Water Aid کمک می‌کرد تا بتواند آب مورد نیاز یک هفته خانواده‌ای در منطقه‌ای محروم را فراهم آورد.

تجربه خریداران:

خریدارانی که بیش از ۴۰ دلار خرید می‌‎کردند در کنار دریافت یک سری هدایای کوچک، در یک قرعه‌کشی بن ۵۰۰ دلاری خرید از The Body Shop شرکت داده می‌شدند. از طرفی دیگر، صفحه‌ای در آن مرکز قرار داشت که میزان آب تامین شده را نمایش می‌داد.

thebodyshop-2

تمام این موارد سبب شد که افراد بیشتری جذب غرفه The Body Shop شوند و تجربه خوبی به یادشان بماند.

نتایج:

– به اندازه ۴۱۲ روز آب سالم مصرفی به Water Aid اهدا شد.

– میزان خرید در خیابان بورک که مرکز مبلورن در آنجا قرار دارد، حدود ۳۴٪ افزایش یافت.

– میزان خرید در مرکز ملبورن هم با ۶۸٪ رشد همراه بود.

start campaign

کسب‌و‌کار خود را در فضای آنلاین گسترش دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *