بررسی بهترین کمپین‌های تبلیغاتی هالووین ۲۰۱۶

halloween-campaigns

هر ساله در تاریخ ۳۱ اکتبر، جشنی به نام هالووین در سراسر دنیا برگزار می‌شود که بسیاری از افراد در لباس‌های عجیب و غریب و غیرمرسوم به داخل شهرها رفته و کودکان هم برای جمع‌آوری تنقلات به در خانه‌ها می‌روند و به قاشق‍زنی می‌پردازند. این جشن را مهاجران ایرلندی و اسکاتلندی در سده نوزدهم با خود به قاره آمریکا آوردند و فلسفه مراسم هالووین، این است که مردم با این مدل پوشش و ظاهر عجیب، سبب ترساندن ارواح خبیث می‌شوند. این مناسبت آنقدر مهم شده که رویداد مهمی برای بازاریابی به حساب می‌آید و خیلی از کسب‌وکارها، از این موقعیت برای طراحی کمپین تبلیغاتی خود از فلسفه پشت آن بهره می‌برند. در ادامه به ۳ کمپین تبلیغاتی می‌پردازیم که از نمونه‌های موفق تبلیغات در هالووین ۲۰۱۶ به حساب می‌آیند.

۱) تست یکی از خودروهای کیا به مناسبت هالووین:

هالووین فرصتی خوبی برای برقراری ارتباط موثر با مشتری‌های بالقوه است. کیا هم قبل از هالویین یک کمپین تبلیغاتی به این منظور طراحی و اجرا کرده است تا بتواند افرادی که می‌توانند به مشتری تبدیل شوند را به دفترهای خود بکشاند و به آنها این امکان را بدهد که بتوانند خودرودی مورد علاقه خود از کیا را تست کنند. البته این پیشنهاد فقط برای یک بازه زمانی بوده که تا شب هالووین پایان یافته است.

kia-campaign

این کمپین تبلیغاتی فقط در بریتانیا اجرا شده و بیشتر جنبه چاپی داشته و در مجله‌های مردمی و مربوط به خودرو قرار گرفته است.

۲) لازم نیست که هالووین همیشه هم ترسناک باشد:

یک تولیدکننده شکلات سوییسی هم سراغ ایده‌ای جالب رفته که شاید به ذهن هر ایده‌پردازی نرسد. بهتر است که قبل از تشریح طرح اصلی کمپین، طرح‌های نهایی آن را مشاهده کنیم:

halter_halloween_brussels_sprouts_rgb

halter_halloween_red_cabbage_rgb_aotw

هالتر سعی کرده که با شعار هالووین نباید همیشه هم ترسناک باشد و ایده جالب جایگزینی پوست کلم به جای زرورق روی شکلات، مفهوم نهایی ایده خود را برساند. این کمپین بیشتر به صورت بیلبوردی بوده و کمتر در مجله‌ها چاپ شده است.

۳) وقتی که نامزدهای ریاست جمهوری به سوژه تبلیغاتی تبدیل میشن!

آتومیک کندی که یک برند زنجیره‌ای عرضه‌کننده شکلات و آبنبات است، از چهره هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ استفاده کرده تا حسابی فضای آخرین کمپین تبلیغاتی خودش را هالووینی کند. جالب اینجاست که ظاهر آنها کمی ترسناک‌تر از حالت عادی شده و به اندازه کافی به فرد عنوان می‌کنند که این تبلیغ فقط جنبه شوخی دارد و نه چیزی بیشتر.

البته مهم‌تر از مواردی که در بالا گفته شد این است که طراح محتوای این تبلیغ، هالووین را دومین روز ترسناک سال ۲۰۱۶ عنوان کرده است. زیرا خیلی از افراد هستند که از نتایج انتخابات امسال ایالات متحده آمریکا هراس دارند.

lawn_posters_hillary

lawn_posters_trump

شما کدام ایده تبلیغات در هالووین را بیشتر پسند کردید؟

start campaign

کسب‌و‌کار خود را در فضای آنلاین گسترش دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *