وقتی که at&t از هر فضای تبلیغاتی خود بهره می‌برد

att-sign

شرکت مخابراتی AT&T، یکی از بزرگترین اپراتورهای تلفن همراه، تلفن ثابت، سرویس‌دهنده اینترنت پهن‌باند و اشتراک تلویزیون‌های اینترنتی در ایالات متحده است. این شرکت تاکنون کمپین‌های تبلیغاتی متنوع و خلاقانه‌ای راه‌اندازی کرده که یکی از تاثیرگذارترین و خلاقانه‌ترینِ آن‌ها، استفاده از فیسبوک لایو برای زنده نگاه داشتن بابانوئل نزدِ کودکان آمریکایی است و برای جذب مخاطب به این کمپین نیز از هر فضایی کمک گرفته است.

هدف

براساس آمار و ارقام پژوهش‌های صورت گرفته در ایالات‌متحده، بیش از ۶٫۶ میلیون نفر از کودکان ساکن در این کشور معتقدند که بابانوئل وجود خارجی ندارد. حال شرکت تبلیغاتی که مسئول کمپین AT&T در این تبلیغات است، قصد دارد با استفاده از تکنولوژی، این رویای زیبای کودکانه را همچنان زنده نگاه دارد.

علاوه بر آن، کمپانی مخابراتی AT&T قصد داشت که سرویس‌های قابل حمل و همراه خود را بیش از پیش به مردم معرفی نماید. همچنین این کمپین در راستای برنامه‌ی “قدردانی از مشتری‌های وفادار” AT&T بود و مزایای مختلفی نیز برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد که از جمله آن‌ها می‌توان به خرید یک بلیت و ارائه یک بلیت رایگان برای سینما و پیش‌فروش بلیت‌های کنسرت اشاره کرد.

راهکار

این کمپین با عنوان Santa Live کار خود را در تاریخ ۲۳ دسامبر ۲۰۱۶ (سوم دی‌ماه ۱۳۹۵) در صفحه فیس‌بوک کمپانی AT&T آغاز کرد و از طرفی در سطح خیلی از ایالات آمریکا نیز تبلیغ می‌شد. کار از این قرار بود که همسر بابانوئل و عده‌ای از اِلف‌ها خود را برای کریسمس آماده می‌کردند و بابانوئل نیز در صحنه حضور داشت و از طریق فیس‌بوک لایو (سرویس پخش زنده فیسبوک)، نیکلاس قدیس (که گفته می‌شود مبدا و منشا بابانوئل است) اسامی ۲۰۰ نفر از کودکانی که در سال جاری، کودکان خوبی بودند را می‌خواند.

بیلبورد این کمپین

بازاریابان کمپانی AT&T والدین را تشویق به ثبت‌نام در این کمپین کردند و از آن‌ها اسامی فرزندان و همچنین داستانی درباره آن‌ها دریافت کردند تا زمانی که بابانوئل، اسامی فرزندان آن‌ها را می‌خواند، توضیحاتی نیز درباره هر کدام از آن‌ها ارائه دهد.

علاوه بر آن، مخاطبان فیس‌بوک لایو نیز می‌توانستند از طریق ارسال دیدگاه در زمان پخش زنده ویدیو، با بازیگران و گردانندگان این کمپین تعامل داشته باشند. ویدیوهای اختصاصی توسط تیم فیلم‌برداری بابانوئل گرفته می‌شد و خود بابانوئل نیز مشغول خواندن داستان‌های مربوط به کودکان بود.

نتیجه

براساس آمار ارائه شده توسط کمپانی AT&T، تنها در عرض چند ساعت از روز جمعه ۲۳ دسامبر، برنامه Santa Live بیش از ۶۹ هزار بار به نمایش گذاشته شد. همچنین بیش از ۱۰۰۰ نفر آن را به اشتراک گذاشته و ۵۶۰۰ دیدگاه نیز برای آن به ثبت رسید.

start campaign

کسب‌و‌کار خود را در فضای آنلاین گسترش دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *