در گذر زمان چه بلایی سر لوگوها می‌آید؟

famous-logo-evolution-history

همه هستی در گذر زمان، دست خوش تغییر می‌شود. آدم‌ها، طبیعت، تفکرات، عواطف و… . این قانون به عنوان یک اصل انکار ناپذیر در همه اجزا ریشه دوانده و به طبع همه چیز تحت سلطه‌اش می‌باشد. این قاعده مستثنی ندارد و نمود آن در هر مفهومی پدیدار می‌شود. پس بررسی آن در حوزه تبلیغات خالی از لطف نیست.

توجه به این قانون، بهانه‌ای را برای بررسی کسب‌وکارها در گذر زمان را ایجاب می‌کند که در ادامه به آن می‌پردازیم:

کسب‌و کارها به منظور باقی ماندن در فضای هماهنگ با نیاز کاربران و منافع همیشه در حال تغییر، باید خود را به روز رسانی کنند. به روز رسانی نیازی است که از تاثیرات گذر زمان نشئت می‌گیرد و تاثیرات گذر زمان از تکامل فکر کاربران و فضایی زندگی افراد زاده می‌شود. فضای زندگی روی نگرش‌ها تاثیر می گذارد و نیازها و سلایق را هر روز، از نو تعریف می‌کند. بدین‎‌ترتیب موفقیت و توسعه یک کسب‌کار به عنوان یک عنصر اثربخش، در فضای زندگی کاربران، در گرو “به‌روز بودن” تمام بخش‌ها است و این مهم امری اجتناب ناپذیر به شمار می‌آید.

شاید خیلی دور از ذهن وهراسناک به نظر بیاید که این به‌روز رسانی‌ها گاهی در لوگو و نشان یک شرکت نیز اتفاق بیافتد. اما دیدن لیستی از تصاویر لوگوهای مشهور دنیا که در گذز زمان دست خوش تغییر شده‌اند جای هیچ هراسی برای ایجاد تغییر در کسب‌وکارها نمی‌گذارد.

در مجموعه‌ای که اینجا گردآوری شده ممکن است به لوگوهایی بربخورید که فرم  امروزی آن برای شما یک تصویر آشنا باشد اما دیدن فرم اولیه، برای تقویت طراحی‌های شما در کنار فرم امروزی خالی از لطف نیست. در این بین، نمونه‌هایی از برندهای معروفی هستند که در جریان تغییرات آن بوده‌ایم که معرو‌ف‌ترین آن، چندی پیش سر وصدایی به پا کرد. بله درست است! لوگوی اینستاگرام در یک حرکت انتحاری با تغییر نشان خود نقد‌ها و تمجیدهایی را به جان خرید که هنوز “چرایی” این جریان در هاله‌ای از ابهام است.

logo-evolution-history
لوگوی اینستاگرام

 

تصمیم بر آن شد که نقد این تغییرها و میزان اثر بخشی‌شان را به بررسی‌های بعدی موکول ‌کنیم و برای هر نشان، تاریخچه مفصلی از فرآیند تغییر فرم  در اختیار شما علاقمندان قرار دهیم. اما در این بخش نظر شما را به مطالعه تصویری مجموعه‌ای از ۳۰ لوگو در کنار فرم اولیه‌شان جلب می‌کنیم.

۳۰ برند مشهور دنیا در گذر زمان

Apple

famous-logo-evolution.1

Dell

famous-logo-evolution.2

Mozilla Firefox

famous-logo-evolution-history.3

google

famous-logo-evolution-history.4

Nokia

famous-logo-evolution-history.6

samsung

famous-logo-evolution-history.25

Twitter

famous-logo-evolution-history.11

َAdidas

famous-logo-evolution-history.15

Pepsi

famous-logo-evolution-history.18

Cocacola

famous-logo-evolution-history.13

Walt Disney

famous-logo-evolution-history.3

Bored Panda

logo 1

Burger King

famous-logo-evolution-history.14

McDonald

famous-logo-evolution-history.17

Nissan

famous-logo-evolution-history.22

Mazda

famous-logo-evolution-history.19

Ford

famous-logo-evolution-history.10

Audi

famous-logo-evolution-history.26

Volkswagen

famous-logo-evolution-history.12

Microsoft

famous-logo-evolution-history.23

Adobe Systems

famous-logo-evolution-history.20

Ammazon

ammazon

IKEA

famous-logo-evolution-history.16

Pampers

famous-logo-evolution-history.21

LEGO

famous-logo-evolution-history.9

Canon

famous-logo-evolution-history.8

Eskimo

famous-logo-evolution-history.24

 Nestle

famous-logo-evolution-history32

Music Television

famous-logo-evolution-history.31

KFC

famous-logo-evolution-history.33

همانطور که مشاهده کردید حتی بزرگترین و موفق‌ترین برند‌ها، همیشه در حال بروز رسانی و تغییر هستند، ضعف‌های خود را کشف و اصلاح می‌کنند، در راستای بهینه‌سازی کسب‌وکارشان حتی به نشانه‌های بصری خود نیز رحم نمی‌کنند و دوباره از نو به طراحی آن‌ها می‌پردازند. در مطالب بعد نظر شما را به مطالعه چرایی و چگونگی این تغییر‌ها به صورت مورد به مورد جلب می‌کنیم تا بدینوسیله بتوانیم زمینه‌ای را برای طراحی اثربخش ایجاد کنیم.

در راستای این مطلب آیا شما لوگوی دیگری را به خاطر می‌آورید تا به این مجموعه اضافه کنید؟

start campaign

کسب‌و‌کار خود را در فضای آنلاین گسترش دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *